علم و تکنولوژی

رتبه جهانی ایران در “هوش مصنوعی” اعلام شد

رتبه جهانی ایران در "هوش مصنوعی" اعلام شد

ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبان‌شناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تدبیرشرق، محمدتقی جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اظهار کرد: تلاش‌ها در سطح بین‌المللی در حال حاضر در مسیر تولید علم و ثروت است و لازمه موفقیت در تحقق این هدف در داخل کشور، همکاری موثر و تشریک مساعی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی است.

جغتایی با اشاره به جایگاه علمی ایران در سطح جهانی، ادامه داد: تولید علم در ایران در مقایسه با دیگر کشور های جهان در رده بسیار بالایی قرار دارد و در برخی از حوزه‌های علمی از کشورهای منطقه به‌ویژه از ترکیه و نیز کره جنوبی جلوتر است.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به جایگاه ایران و پیشگامی در بسیاری از حوزه‌های علمی در مقایسه با دیگر کشورها، لازم است رقابت‌های منطقه‌ای حفظ شود و در سطح جهانی نیز گام‌های عملی و جدی‌تر در تولید علم برداشته شود تا جایگاه ایران ارتقاء یابد.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، یادآور شد: ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبانشناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

جغتایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر یک پنجم مقالات پزشکی در حوزه علوم اعصاب است و صدها مقاله در ارتباط با حوزه علم اعصاب در کشور منتشره شده است و این امر نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری و توجه به این رشته علمی، پزشکی و تحقیقاتی است.

وی همچنین بیان کرد: افزایش همکاری‌ها و برقراری ارتباطات میان مراکز و بخش‌های تحقیقاتی و پژوهشی، نتایج و دستاوردهای مثبتی در حوزه‌های علوم اعصاب در بر دارد و کشور را در رسیدن به اهداف عالی یاری می‌رساند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا