آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

چه کسی می خواهد با ایران وارد جنگ شود و چرا؟

«پاتریک جی بوکانان» نامزد سابق جمهوریخواهان در انتخابات امریکا در مقاله ای با اشاره به این که ترامپ اخیرا به پوتین درباره کشف و خنثی سازی بمبگذاری داعش برای قتل عام در کلیسای سن پترزبورگ به او خبر داده است.
به گزارش تدبیرشرق ، تحقیقات روس گیت ممکن است پیش روند اگرچه هنوز اثبات نشده اند. «رابرت مولر» که تحقیقات این پرونده را برعهده دارد گفته اگرچه این روابط پیدا نیستند اما اتهام دریافت ایمیل های ترامپ از روسیه به صورت غیر قانونی نیز وجود دارد.
با این موارد باید پرسید چرا «نیکی هیلی» سفیر امریکا در سازمان ملل متحد هفته گذشته آن سخنرانی را ایراد کرد؟ او مدعی شده است که موشک شلیک شده به سوی فرودگاه بین المللی «خالد» در ریاض ساخت ایران بوده اند.
اگرچه موشک ها دارای نشانه های ایرانی بودند. اما از ایران یا توسط ایرانی ها تیراندازی نشدند. حوثی ها دو سال قربانیان جنگ وحشیانه سعودی ها بوده اند با استفاده از پهپاد، موشک، بمب و پهپاد. در نتیجه، با این کار جنگ را اقدامی قانونی قلمداد می کنند.
زمانی که یمن از فقدان غذا و دارو رنج می برد عربستان سعودی مرزهای دریایی و زمینی خود را بر روی یمن بست. انگیزه هیلی در محکوم کردن ایران چیست؟ ایا بخشی از یک کارزار تبلیغاتی برای حمایت از جنگ بعدی امریکا است؟‌
دلیلی برای فکر کردن وجود دارد. هیلی گفت که سخت است یک درگیری گروهی تروریستی در خاورمیانه کشف شود و اثری از ایران در آن نباشد. اما واقعیت آن است ایران شیعه است در حالی که القاعده سنی است و برج های دوقلوی تجارت جهانی در یازدهم سپتامبر با کمک ۱۵ شهروند سعودی نابود شدند که سنی بودند.
هم چنین بوکوحرام در نیجریه و الشباب ر سنالی مشارکت داشته اند اکثر گروه های تروریستی در خاورمیانه سنی هستند نه شیعه. ما جنگ ها را در افغانستان و عراق اغاز کردیم. ناتو جنگ را در لیبی اغاز کرد. امریکا در سوریه به شورشیان کمک کرد با این حال کمک های روسیه و ایران به اسد سبب شده او در قدرت بماند.
در مورد هلال شیعی از تهران تا بغداد و دمشق و بیروت چه کسی آن را ایجاد کرد؟ در دوران صدام حسین عراق تحت سلطه سنی ها بود این امریکایی ها بودند که او را سرنگون کردند و قدرتی  شیعه را به بغداد اوردند. در سوریه امریکا از شورشیان حمایت شده از سوی سنی ها برای متحد کردن نیروها در برابر نیروهای دولتی اسد حمایت کرد. اسرائیلی ها نیز با حمله و اشغال جنوب لبنان در سال ۱۹۸۲ میلاید جنبش تازه ای را ایجاد کرده اند.  ایا اکنون با جنگی دیگری در خاورمیانه علیه دشمنی بزگتر مواجه هستیم؟
واقعی اما آن است که جنگ در خلیج فارس باعث افزایش قیمت نقت می شود و ارزش سهام بازارها کاهش می یابد . علیرغم آن که نیروهای امریکایی در جنگی موشکی، هوایی و دریایی غلبه دارند ایا نیروهای پیاده نظام امریکایی می توانند دموکراسی را به تهران بیاورند؟
 ایا فکرمی کنیم حزب الله برنامه حمله هدفمند به اهداف امریکا را در بیروت خواهد داشت؟ ایا شبه نظامیان شیعه عراقی به سراغ امریکایی ها در منطقه سبز خواهند رفت؟
ایا اکثریت شیعیان در بحرین و شمال غرب عربستان سودی شورش می کنند؟ و در میان اعراب چه کشوری متحد بزرگ ما خواهد بود؟ پاسخ به اخرین سوال دوست جدید جارد کوشنر است: یک شاهزاده سعودی ۳۲ ساله که به دلیل خرج کردن ۵۰۰ میلیون دلار برای یک عمارت و نقاشی ای از لئوناردو داوینچی معروف شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا