آخرین خبرها

واکتش تند اردوغان به توییت وزیرخارجه امارت: زمانی که جد ما از مدینه منوره دفاع می‌کرد جد تو کجا بود بدبخت؟ / شما نه من را می شناسید، نه اجدادم را

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع مختاران (کدخدایان) کشور در مجتمع کاخ ریاست جمهوری بش‌تپه آنکارا به اظهارات وزیر امور خارجه امارات متحده عربی علیه فخرالدین پاشا از شخصیت‌های دولت عثمانی واکنش نشان داد.

به گزارش «انتخاب»؛ رئیس جمهور ترکیه در این همایش اظهار داشت:

-کسانی به شخصیت ممتاز تاریخ ما (فخرالدین پاشا) که شجاعانه از شهر مدینه دفاع کرد توهین می‌کنند. خیلی خوب می‌دانیم آنها امروز با چه کسانی همکاری دارند. در زمان مناسب درباره آنان نیز سخن خواهیم گفت.

-متاسفانه برخی که در نزدیکی آنجا (مدینه) هستند بدون هیچ شرمی، به ما تهمت می‌زنند. شما ابتدا حد و حدود خود را بدانید. این نشان می‌دهد که شما ملت ما و همچنین اردوغان را نمی‌شناسید. اجداد او را نیز اصلا نمی‌شناسید. زمانی که جد ما از مدینه منوره دفاع می‌کرد جد تو کجا بود بدبخت؟ 

-هدف برخی دولتمردان عربی از دشمنی با ترکیه، سرپوش گذاشتن بر ناتوانی، عدم درایت و حتی خیانت خودشان است.

-(درباره با استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا) خلاصه استراتژی واشنگتن چنین است؛ همه چیز برای آمریکا. البته هر کشوری، از جمله ترکیه حق دارد استراتژی امنیت ملی خود را تعیین کند. استراتژی امنیت ملی ما نیز این است؛ یک ملت، یک پرچم، یک وطن و یک دولت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا