آخرین خبرهااستان هااسلایدر

نماینده سکوت و نقد آتشین (احقاق حق کشاورز یا دغدغه دوستان دلال)

در روزهای اخیر شاهد حضور رجال سیاسی و برخی وزرا برای سرکشی و حضور در مراسم مناسبتی در استان گیلان بودیم.
به گزارش تدبیرشرق یکی از این افراد وزیر کشاورزی بود که جهت بازدید و افتتاح چند پروژه کشاورزی وارد گیلان شد.فارغ از اینکه با وجود مجمع نمایندگان پرسروصدا در استان،نسبت حضور اعضای کابینه و بررسی حضوری مشکلات استان با سایر استانها بسیار ناچیز بوده و با توجه به این موضوع که حضور وزرا مستقیما بستگی به فشار و لابی نمایندگان استان دارد متاسفانه در برخی موارد همچون سفر اخیر وزیر کشاورزی به استان شاهد فرصت سوزی برخی نمایندگان مدعی حمایت از کشاورز میباشیم.

با توجه به اهمیت موضوع کشاورزی و ارتباط تنگاتنگ آن با اقتصاد و معیشت مردم گیلان این حداقل انتظار است که یک نماینده از بازدید حضوری یک وزیر از حوزه انتخابیه خود نهایت بهره را جهت رفع معضلات موجود برده و باعث بهره وری موکلین خود گردد لیکن در اقدامی خیره کننده و با حضور وزیر کشاورزی آن هم از جناح و جریان سیاسی هم سو شاهد ایجاد تشنج یکی از نمایندگان مجلس استان در جلسه با وزیر و ایجاد حواشی جنجالی در بعد از آن بودیم که شاخصی جز عدم حرفه ای گری و آشنایی با کنش های سیاسی را از سوی آقای نماینده لیست امید به یاد نمیاورد…
حال عمق فاجعه و نقطه قابل تامل حضور اقای نماینده در کمیسیون کشاورزی مجلس که مرتبط ترین نقطه با وزیر مربوطه در پارلمان میباشد و عدم هماهنگی وی با وزیر مربوط و مستقیم خود در این کمیسیون است!

اقای نماینده به عنوان یک جوان که در انتخابات از شما حمایت کرده و خوشبختانه خود معترف به این مهم هستید از شما میپرسم حضرتعالی در زمان تصدی خود در کمیسیون کشاورزی کدام بستر را برای کشاورزان استان خود مهیا کردید؟؟
جنابعالی با توجه به مسئولیت مستقیم خود در این باره کدام لایحه را آماده و به تصویب که هیچ حتی در جلسه غیر علنی مجلس مطرح کردید تا آلامی بر دردهای کشاورزان استان خود باشید؟؟
در اعتراضات خود به وزیر نقد فرمودید که به علت سؤال فلان نماینده وزیر مجاب به حضور در حوزه انتخابیه ایشان شده است مگر فضای سیاسی جز این قبیل کنش است که شما امروز به آن معترض شده اید؟؟
آیا بهتر نیست بجای فرافکنی کمی آموزش کنش سیاسی دیده و در مواردی همچون روزهای گذشته به جای فرصت سوزی از روی بغض و کین شخصی قدری حرفه ای گری کرده و از مسئولین کشوری امتیاز گیری کنید؟؟

لطفا به این موضوع دقت بفرمایید که سفر اقای حجتی از ماهها پیش برنامه ریزی شده بود و سؤال نماینده مذکور چند روز پیش مطرح شد و یقینا حضور وزیر در آن حوزه انتخابیه دلیلی به جز سوال نماینده داشته و آن هم ذکاوتی بود که شما از آن کم بهره اید…
آقای نماینده لطفا پاسخگو باشید با کدام هدف و نیت جلسه ای که در آن قرار بود وزیر به صورت شفاف علل اصلی واردات برنج را بیان کند با ایجاد تشنج به دنبال چه رخدادی بودید؟؟
چرا پس از ایجاد این فضای سنگین اجازه پاسخگویی به اتهامات ایراد شده را به وزیر ندادید تا ابهام از میان رفته و محق معلوم شود؟؟
آقای نماینده باید در نظر داشته باشند که در بازارهای مصرفی در کنار تولید کننده مصرف کننده هم دارای حقوق میباشد و یک نماینده در ابعاد ملی وظیفه احقاق حقوق و پیگیری مطالبات مصرف کننده را نیز دارد حال به چه علت جنابعالی اینگونه احساسی و بی فایده وارد میدان شده و به قول معروف زیر میز را هدف قرار داده اید جای تفکر دارد و ان شاالله هدفی بجز صندوق رای را دنبال میکنید…
در هر حال اکثر قریب به اتفاق بیننده ها و شنونده ها این اقدام جنابتان را ناشی از هیجان زدگی و عدم تجربه در جایگاه اجل نمایندگی مجلس که مستقیما به احقاق حقوق موکلین تان مرتبط بوده میدانند.
سؤال و استیضاح حق مسلم هر نماینده در شرایطی که نیاز به انجام آن تشخیص دهد میباشد لیکن تهدید به استیضاح آن هم در شرایطی که سایر اعضای مجمع نمایندگان استان که در مورد موضوع در حال بررسی ذی نفع هستند اقدامی غیرحرفه ای و به دور از کنش سیاسی حساب شده میباشد..!
با امید به این موضوع که این اتفاق ناشی از هیجان و فشار بر روی اقای نماینده باشد و تکرار این قبیل اتفاقات بستر ساز عدم پیگیری مطالبات کشاورزان زحمتکش استان گیلان نشود بهداین مهم اشاره داریم که رخداد این قبیل اتفاقات بیش از هر کس فعالین سیاسی استان را برای انتخاب و تعرفه گزینه مورد نظر باید به فکر فرو برد که از این پس با چشمی گشوده و ذهنی به دور از اتفاقات پشت پرده گزینه ها را بررسی کرده و فردی اصلح و دارای شرایط لازم و کافی را به شهروندان جهت انتخاب تعرفه کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا