آخرین خبرهااسلایدربین الملل

سفیر فلسطین: ترامپ حقیقت پروژه صهیونیست‌ها را واضح‌تر نشان داد/ روزی خواهد آمدکه حضور صهیونیست‌ها خاطره شود

سفیر فلسطین در تهران با بیان این که رییس‌جمهور آمریکا در سخنان اخیر خود حقیقت پروژه صهیونیست‌ها را واضح‌تر به ما نشان داد، خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کردند، صهیونیست ها اجازه تشکیل دولت به فلسطینی‌ها را می‌دهند با این تحولات و حرف‌های ترامپ باید از خواب غفلت بیدار شوند.

به گزارش تدبیرشرق صلاح الزواوی، با بیان اینکه هدف دشمنان از ابتدا این بوده که از ایجاد وحدت بین مسلمانان و کشورهای اسلامی و عربی جلوگیری کنند، ادامه داد: از دیگر سو آنها برای اینکه به جهان اسلام خنجری وارد کنند پایگاهی نظامی در جغرافیای کشورهای اسلامی ایجاد کردند تا مانع ایجاد وحدت بین مسلمانان شود .

دشمنان با استفاده از هر عاملی که بتوانند باعث ایجاد تفرقه و نفاق بین کشورهای اسلامی می‌شوند

وی با بیان اینکه دشمنان از هر عاملی که بتوانند باعث ایجاد تفرقه و نفاق بین کشورهای اسلامی شوند، همواره استفاده کرده‌اند و بعضا با استفاده از راهکارهای دینی، مذهبی و قبیله‌ای اختلافات بین کشورهای اسلامی را گسترش داده‌اند، افزود: همانطور که می‌دانید ده‌ها سال قبل تعدادی از کشورهای منطقه زیر سایه دولتی به نام دولت عثمانی بودند و آن دولت با آنکه دچار مشکلات و ضعف‌هایی بود ولی به هر حال پایگاهی برای وحدت کشورهای اسلامی بود و اجازه نمی‌داد جهان اسلام مورد تجاوز قرار بگیرد ولی با شکست این دولت، دشمنان با ایجاد اختلاف بین مسلمانان و ایجاد یک پایگاه نظامی قوی در این منطقه و حمایت همه‌جانبه از آن، تلاش کردند که کشورهای اسلامی را از یکدیگر دور کنند .

سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه آنها برای گسترش این پایگاه  نظامی ،تصمیم گرفتند که پروژه اسرائیل بزرگ را از لحاظ جغرافیایی محقق کنند، خاطرنشان کرد: اسرائیل بزرگ مورد نظر آنها شامل بخش‌هایی از صحرای سینا، کل فلسطین، بخش اعظمی از لبنان، اردن، سوریه و همچنین سه چهارم عراق و یک سوم عربستان سعودی است به نحوی که دامنه جغرافیایی‌شان به مدینه منوره نیز می‌رسد .

صلاح الزواوی با بیان اینکه رهبران برخی از احزاب اسراییلی  مانند حزب« لیکود » به دنبال اجرایی شدن این برنامه هستند، ادامه داد: در برابر این برنامه، شیمون پرز رییس جمهور پیشین اسراییل  دیدگاه دیگری داشت و می‌گفت که ضرورتی ندارد که از نظر جغرافیایی اسرائیل را گسترش دهیم. ما می‌توانیم از لحاظ علمی و تکنولوژی با کشورهای اسلامی کار کنیم، پروژه‌های مشترکی را تعریف کنیم به نحوی که تکنولوژی و اندیشه از آن ما باشد و مردم کشورهای اسلامی به عنوان کارگران ارزان برای ما کار کنند.

طرح تشکیل دولت صهیونیستی تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است

برای مقابله با پروژه صهیونیست‌ها نیازمند همکاری و همراهی کشورهای عربی و اسلامی هستیم

وی با بیان اینکه متاسفانه طرح تشکیل دولت صهیونیستی تاکنون موفقیت‌آمیز بوده، اظهار کرد: دشمنان ما توانستند در فلسطین، دولتی را برای خود به وجود آورند، دولتی که در حال حاضر آنقدر قوی شده که توانسته کل فلسطین را در دست داشته باشد ولی  طراحی ما تاکنون  برای مقابله با این پروژه و نقشه بسیار ضعیف بوده است.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به اینکه شش میلیون فلسطینی اکنون در داخل فلسطین و شش میلیون در خارج از این منطقه زندگی می‌کنند، افزود: از روزی که دولت صهیونیستی در سرزمین ما شکل گرفت همواره شاهد قیام و انقلاب مردم فلسطین بوده‌ایم و مردم این منطقه مبارزه را وظیفه خود می‌دانند. ما هرگز نگفته‌ایم که قادر هستیم به تنهایی پروژه صهیونیست‌ها را شکست بدهیم. ملت فلسطین از نظر تکنولوژی و دانش ملتی پیشرفته است. ما صدها عالم و پروفسور در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان داریم ولی برای مقابله با پروژه صهیونیست‌ها نیازمند همکاری و همراهی کشورهای عربی و اسلامی هستیم. ما سر نیزه این مبارزه هستیم و باید برای شکست دادن این پروژه همه فلسطینی‌ها با یکدیگر متحد شوند. همه گروه‌های فلسطینی چه کوچک و بزرگ در آزادی فلسطین نقش دارند و ما به آنها احترام می‌گذاریم چرا که آنها شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کردند.

صلاح ‌الزواوی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه ملت فلسطین برای پیروزی مقابل صهیونیست‌ها باید کل کشورهای اسلامی و عربی و آزادگان جهان را پشت سر خود داشته باشد و از حمایت آنها برخوردار باشد، ادامه داد: دشمن صهیونیستی هرگز در رفتار با فلسطینی‌ها صادق نبوده است در حالیکه فلسطینی‌ها راه‌حل تشکیل دو دولت را پذیرفتند ولی آنها این راه‌حل را قبول نکردند و در واقع آن را رد کردند و از نظر ما این یک امر طبیعی است چرا که کسی که می‌خواهد اسرائیل بزرگ را محقق کند به ما سرزمینی برای تشکیل دولت نمی‌دهد.

ترامپ حقیقت پروژه صهیونیست‌ها را واضح‌تر به ما نشان داد

وی با بیان اینکه امروز ترامپ حقیقت پروژه صهیونیست‌ها را واضح‌تر به ما نشان داد، خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کردند صهیونیست ها  اجازه تشکیل دولت به فلسطینی‌ها را می‌دهند، باید با این تحولات و حرف‌های ترامپ باید از خواب غفلت بیدار شوند. حرف‌های ترامپ ما را روبروی دو راه قرار داده است یکی اینکه تسلیم وضعیت کنونی شویم و یا بر علیه این پروژه متحد شویم و با قدرت بیشتر در راه آزادی فلسطین تلاش کنیم.

اسلحه‌ها در جهان اسلام باید به سمت صهیونیست‌ها نشانه رود

این مقام فلسطینی در تهران با بیان اینکه ما باید برای طراحی پروژه‌ای جهت مقابله با پروژه صهیونیست‌ها مجاهدت و تلاش کنیم، ادامه داد: اولیای امر در جهان اسلام و عرب می‌بایست با تمام امکاناتی که در اختیار دارند اعم از امکانات اقتصادی، پولی و نظامی کمک کنند که این پروژه جهادی به پیش برود و از این پروژه حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک لازم را داشته باشند. اسلحه‌ها در جهان اسلام باید به سمت صهیونیست‌ها نشانه رود و گلوله‌های  این تفنگ ها جهت آزادی فلسطین شلیک شود.

صلاح ‌الزواوی با تاکید بر پیشنهاد قبلی خود مبنی بر اینکه باید  روسای جمهور 10 کشور اسلامی  موثر و تاثیر گذار دور هم جمع شوند و ضمن حل مشکلات فیمابین و کنار گذاشتن این مشکلات، اقدام به تدوین پروژه‌ای کامل برای مبارزه با صهیونیست‌ها کنند، اظهار کرد: اگر چنین جلسه‌ای برگزار شود این زمینه فراهم می‌شود که مشکلات جهان اسلام نیز بررسی شود، درگیری‌ها کاهش پیدا کند و ما گام‌های اول را برای شکست پروژه صهیونیست‌ها برداریم.

وی همچنین به نقش علمای الازهر، نجف اشرف، قم و حرمین شریفین برای از بین بردن اختلافات مذهبی و دینی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم این اختلافات را با تکیه بر اینکه اسلام دین مشترک همگی ما است از بین ببریم.

قطعنامه‌های متعددی از سوی نهاد های بین المللی  به نفع ملت فلسطین صادر شده ولی هیچ یک از آنها به نتیجه نرسیده است

سفیر فلسطین در تهران همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تحولات اخیر سرنوشت قراردادهای صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از جمله قرارداد «اسلو»  چه خواهد شد ، خاطرنشان کرد: تاکنون در ده ها  قطعنامه بین‌المللی بر حق ملت فلسطین تاکید شده است. قطعنامه‌های متعددی از سوی نهاد های بین المللی  به نفع ملت فلسطین صادر شده است ولی متاسفانه هیچ یک از آنها به نتیجه نرسیده است و تصمیم اخیر ترامپ همه این قطعنامه‌ها را به خاک سپرده است.

صلاح ‌الزواوی با بیان اینکه قطعنامه‌هایی که به نفع ملت فلسطین صادر شده‌اند متاسفانه با وتوی آمریکایی‌ها مواجه شده‌اند یا توان ما آنچنان نبوده که آنها را جامه عمل بپوشانیم، اظهار کرد: ترامپ با تصمیمی که گرفت نشان داد که آمریکا به مانند قبل در کنار دشمن صهیونیستی است و در راستای اجرای خواسته‌های آنها  در منطقه قدم بر می‌دارد، خواسته‌هایی که هیچ عدالت و انصافی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ترامپ با این کار به تمام شهدای فلسطین و دردهایی که اسرای فلسطین و ملت آواره فلسطین تحمل کرده‌اند پشت کرد و تصویر حقیقی آمریکا را به همگان نشان داد، گفت: آمریکایی‌ها از همان اول از زمان  هری ترومن تا زمان خلف آن ترامپ در کنار صهیونیست‌ها بوده اند  و روز به روز این حقیقت واضح‌تر و آشکارتر شده است.

جهان اسلام اقدام به طراحی پروژه‌ای در برابر پروژه صهیونیست‌ها کند

سفیر فلسطین در تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید مجدد مبنی بر اینکه باید جهان اسلام اقدام به طراحی پروژه‌ای در برابر پروژه صهیونیست‌ها کند، ادامه داد: ما می‌توانیم که پروژه قوی را در این زمینه تعریف کنیم به شرطی که اختلافات را کنار بگذاریم و اسلحه‌ها را به سمت صهیونیست‌ها نشانه بگیریم.

روزی خواهد آمد که حضور رژیم صهیونیستی در منطقه‌ ما تبدیل به یک خاطره خواهد شد

اجازه نمی‌دهیم یک وجب خاک ما در اسارت باقی بماند

صلاح ‌الزواوی با بیان اینکه روزی خواهد آمد که حضور رژیم صهیونیستی در منطقه‌ ما تبدیل به یک خاطره خواهد شد و با خود خواهیم گفت که زمانی آنها در منطقه ما بودند ولی ملت‌های منطقه آنها را از سرزمین مسلمانان بیرون کردند، افزود: ما فلسطینی‌ها به خود قول داده‌ایم که اجازه ندهیم که یک وجب خاک ما در اسارت باقی بماند و قطعا روزی خواهد آمد که کل فلسطین آزاد خواهد شد و لزوم این موضوع حمایت جهان اسلام و عرب از مردم فلسطین است.

وی در پایان تاکید کرد: تمام خاک فلسطین برای ما مقدس و قدس است و هرگز از یک وجب خاک آن نیز چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا