اجتماعیاستان هااقتصادی

رئیس شورای شهر رشت:کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران/پیاده راه و بی آر تی آسیب   های زیادی به مردم و بازار وارد کرد

سید امیرحسین علوی
رئیس شورای شهر رشت، با اشاره به ایرادات وارده به دو پروژه پیاده   راه فرهنگی و خط اتوبوسرانی(بی.آر.تی)، خاطرنشان کرد: اجرای این دو پروژه آسیب   های زیادی به مردم و بازار وارد کرده است.

به گزارش تدبیرشرق ،سید امیرحسین علوی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهم و بسزایی در توسعه شهری دارند، اظهار کرد: انتظار دارم اصحاب رسانه با تحلیل محتوایی به درستی زوایای مبهم و ایرادات را به مدیران شهری یادآور شوند و آنها نیز در مقابل موظف به پاسخگویی باشند.

وی فضای گردشگری شهر رشت را از محورهای توسعه استان دانست و گفت: هر چند زیرساخت   های لازم وجود ندارد ولی باید از روش های بوم گردی و توجه به صنایع دستی در بحث گردشگری استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر رشت افزود: متاسفانه برای جلب نظر سرمایه   گذاران در زمینه گردشگری مشکلات زیادی داریم و به دلیل نبود بستر لازم و مهیا نبودن فضای لازم در این زمینه کار دشواری پیش رو است؛ ضمن اینکه در شهر رشت زمین هم برای واگذاری به سرمایه   گذاران بسیار کم می باشد.

وی یادآور شد: با این وجود انعطاف پذیری لازم را داریم و در اکثر حوزه های مرتبط باید در نیمه اول سال 97 خودمان را توسعه یافته نشان داده و موفقیت هایی را بدست آوریم؛ البته اعتقاد دارم ابتدا باید دولت در بافت فرسوده ورود کرده و مشکلات این حوزه را حل نماید و شهرداری نیز با دادن مشوق های تراکمی و عوارضی اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا شکل و نمای شهری از شرایط فعلی خارج شود.

علوی اضافه کرد: مردم باید در پرداخت عوارض سالیانه به شهرداری اعتماد کرده و داوطلبانه به پرداخت آن اقدام نمایند و اطمینان داشته باشند که این عوارض به خود شهر و شهروندان بر خواهد گشت.

این مقام مسئول، با بیان اینکه متاسفانه در گذشته این اعتمادسازی ایجاد نشده، گفت: ما باید با مردم رابطه ای دوسویه داشته باشیم و در کل رسالت شورای شهر که از بطن لایه   های جامعه برخواسته همین است و شورا و شهرداری باید مشارکت مردم و اعتمادسازی در همه زمینه   ها را داشته باشد.

رئیس شورای شهر رشت، با اشاره به ایرادات وارده به دو پروژه پیاده   راه فرهنگی و خط اتوبوسرانی(بی.آر.تی)، خاطرنشان کرد: اجرای این دو پروژه آسیب   های زیادی به مردم و بازار وارد کرده است.

علوی اضافه کرد: اقدامات اولیه و مطالعاتی برای رفع مشکلات این دو پروژه آغاز شده اما باید قبول کنیم که این موضوع به زمان نیاز دارد. همچنین اصلاحات مدنظر قطعا با نظرات مردمی صورت خواهد گرفت تا همه نظرات مطلوب با مشارکت مردم اعمال شده و رضایت خاطر شهروندان فراهم آید.

وی اضافه کرد: خط بی.آر.تی متاسفانه در زمان اجرای آن غیر کارشناسانه بود و نیازمند بازنگری می باشد و البته این نوید را به شهروندان می دهم که بزودی این پروژه با اصلاحاتی به خط ویژه اتوبوسرانی تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای شهر رشت، درخصوص بن بست ترافیکی میدان شهرداری که با ایجاد پیاده   راه به وجود آمده، اظهار کرد: در این پروژه دو طرح متصور است که با انجام مطالعات اولیه بزودی اقدامات لازم را برای خروج از وضعیت فعلی صورت خواهیم داد که جزئیات آن را نیز پس از تصویب در صحن علنی شورا اعلام خواهیم کرد.

وی در خاتمه ضمن تجلیل از تلاش های اصحاب رسانه در انعکاس مشکلات شهری و اخبار شورای شهر گفت: خبرنگاران و نویسندگان رسانه ها و نشریات استان باید مسائل و مشکلات شهری را به خوبی نقد و بررسی کرده و با تحلیل محتوایی آن را به نگارش درآورند تا مدیران شهری بهره لازم را از تحلیل   ها و نقدهای درست ببرند.

علوی یادآور شد: اگر نقد و تحلیل مشکلات به درستی انجام نگیرد از طریق فضای مجازی به حرف های بی ارزش تبدیل می شود که دردی را دوا نمی کند و فقط اذهان عمومی را مشوش و دغدغه ها را بیشتر می کند لذا انتظار دارم نقد و اقعیت   ها از سوی رسانه ها به درستی انجام شود.

/ ندای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا