آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنریفوری

مصباح معاون امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد گیلان؛ پس از سال‌ها انتظار؛ انجمن هنرهای تجسمی گیلان تاسیس می‌شود

به گزارش تدبیرشرق معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  گفت انجمن هنرهای تجسمی گیلان، پس از سال‌ها انتظار هنرمندان این عرصه در شرف تأسیس است.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید امیر مصباح در گفت و گویی اظهار کرد: در حال حاضر چهار انجمن استانی خوشنویسی، سینمای جوانان، موسیقی و نمایش به طور رسمی زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فعالیت دارند.

وی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت هنرهای تجسمی که مشتمل بر رشته‌هایی از قبیل نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور، نگارگری و تذهیب، سفال و سرامیک، عکاسی و… است، گفت: تأسیس انجمن هنرهای تجسمی گیلان، پس از سال‌ها انتظار هنرمندان این عرصه؛ در راستای واسپاری امور به خود هنرمندان در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: فراخوان عضویت در هیئت موسس انجمن هنرهای تجسمی استان از آبان‌ماه سال گذشته منتشر و با استقبال هنرمندان این عرصه مواجه شد.

به گفته مصباح؛ از میان هنرمندان متقاضی ١٣ نفر دارای شرایط لازم بودند و در نهایت ١٠ نفر از آن‌ها انتخاب شدند که به‌همراه یک نفر نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، هیئت موسس این انجمن را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اعطای احکام هیئت موسس انجمن هنرهای تجسمی گیلان در پنج‌شنبه گذشته، ادامه داد: این هیئت، شش ماه فرصت دارد که اساسنامه انجمن را ثبت نموده و با انتشار فرخوان عمومی، از میان هنرمندان تجسمی استان عضوگیری نمایند.

مصباح افزود: هیئت موسس در ادامه باید با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات، نسبت به تشکیل هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی گیلان برای مدت دو سال اقدام نماید.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: پس از طی این مراحل، فعالیت رسمی انجمن مذکور با استقرار دفتر مرکزی در رشت آغاز خواهد شد و بنا بر تقاضای هنرمندان، امکان تأسیس شعب شهرستانی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی در ارتقای روابط شهروندی، اذعان کرد: انجمن هنرهای تجسمی گیلان با تعریف یک انجمن تخصصی، غیر انتفاعی، مردم‌نهاد و دارای ضوابط حقوقی و مالی مستقل و منطبق بر اصول و سیاست‌های کلی اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تحت نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأسیس می‌شود.

مصباح در پایان؛ استفاده از ظرفیت هنرمندان تجسمی سراسر استان، ارتقای کیفی و کمی امور مربوط به آنان و تلاش برای تأمین امور رفاهی شایسته برای اهالی هنرهای تجسمی را از اهداف تأسیس این انجمن عنوان کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا