آخرین خبرهااستان ها

تجلیل استاندار از صادر کنندگان نمونه مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان

به گزارش تدبیر شرق به نقل از روابط عمومی ، احمد علی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از زحمات و حمایت های استاندار گیلان و گرامیداشت روز ملی صادرات گفت : موضوعی که صنایع کوچک را مورد توجه همگان و مسئولان کشوری قرار داده، نقش پر اهمیت آنها در ایجاد اشتغال تولید و صادرات است وبه طور حتم این صنایع بیشتر از صنایع بزرگ نیاز به همراهی و هدایت دارد.

استاندار گیلان در این نشست که به مناسبت گرامیداشت روز ملی صادرات و با حضور فعالان عرصه تولید و تجارت در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، حمایت از بخش خصوصی را از جمله وظایف دولت برشمرد و افزود : البته از بخش خصوصی انتظار داریم راهکارهای موثر در کاهش مشکلات عرصه تولید وصادرات را ارائه کند .

نماینده عالی دولت در گیلان صادارات موفق را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و افزود : با تحقق این مهم بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت .

 وی مشکلات موجود در بخش تولید و صادرات را ترکیبی از عملکرد دولت و بخش  خصوصی دانست و افزود : این مشکلات تنها مختص یکی از این بخش ها نیست و باید در کنار هم برای حل این مشکلات راهکار دهیم .

استاندار گیلان مجموعه ناکار آمدی بخش خصوصی و دولتی را باعث حاشیه سود کم و تراز نزدیک به منفی در واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود : زمانی که نارسایی ها زیاد شود آن را در عدم پرداخت مالیات و هزینه برق و گاز و غیره واحدهای تولیدی جستجو می کنیم در حالی که این راه حل اساسی نیست .

نماینده عالی دولت در گیلان  بخشی از مشکلات عرصه تولید را مربوط به بخش دولتی و بخشی دیگر را متوجه بخش خصوصی دانست و افزود : درست است که در فرآیند های اداری با بروکراسی ودر آموزش نیروی انسانی و دهها مسئله دیگر که مربوط به بخش دولتی می باشد و افزایش هزینه تولید را در بر داشته با مشکل مواجه هستید اما آیا مدیریت بخش خصوصی و تکنولوژی مورد استفاده بی نقص است ؟ آیا هزینه تمام شده کالا و بهره وری تولید با تمام کشورها یکسان است ؟

وی بیان و تحلیل خوب مشکلات و عدم ارائه پیشنهاد و راهکار جهت حل آن مشکل را وجه مشترک بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود : به خوبی  نقد و گلایه می کنیم و البته این نیز خوب است اما راه حل های آن را بیان نکرده و پیگیر نیستیم .

استاندار گیلان  با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است تا در تصمیم گیری ها از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر بهره گیریم در خطاب به فعالان عرصه تولید و تجارت اظهار داشت : کارتان بسیار مهم است .

دکتر سالاری با بیان اینکه ما دولتی ها برای مردم کار می کنیم و در هیچ سطحی نباید به مردم نگاه از بالا به پایین داشته باشیم بر ضرورت پاسخگویی به مردم تاکید کرد و افزود : البته این مهم به فرهنگ پاسخگویی ، نحوه مطالبه گری و طرح مسائل ارتباط دارد .

استاندار گیلان از برگزاری کمیته های تخصصی در هفته آتی برای رسیدگی به مشکلات بخش های مختلف استان خبر داد و افزود : در این کمیته ها از بخش های خصوصی دعوت بعمل خواهد آمد تا به صورت کارشناسی مسائل را منطبق با ساختار اداری کشور پیشنهاد ودرجلسات بعدی پیگیری شود و انشاء ا… راهگشایی نصیب ما خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : چنانچه بخش تولیدی تمام نگاه خود را تنها معطوف به بازار داخلی کند قطعاً بخش قابل توجهی از آن موفق نخواهد شد و با شکست مواجه می شود  .

در پایان این نشست استاندار گیلان از صادرکنندگان نمونه استان و 7 صادرکنند نمونه ، نگین نادری ، ستاره نادی ، فضل آذربایجان ، روغن موتور ستاره لاهیج ، چوبکاران عصر نوین ، فولاد سبز گیلان و محبوب پلاست ایران مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان در سال 96 با اهداء لوح  قدردانی کرد .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا