آخرین خبرها

تاکید بر همکاری دوجانبه فرهنگی ورزشی بین آذربایجان غربی و کشور آذربایجان

تاکید بر همکاری دوجانبه فرهنگی ورزشی بین آذربایجان غربی و کشور آذربایجان

استان‌ها > آذربایجان غربی – در حاشیه چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در باکو، مدیرکل جوانان و ورزش این استان میزبان هیأت عالی ورزش و جوانان آذربایجان غربی بود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در دیدار راقف عباس اف و عبدالله چمن گلی مباحث و زمینه های مختلف توسعه همکاری های دوجانبه بویژه در حوزه های ورزش و جوانان و مسائل فرهنگی و اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
راقف عباس اف مدیرکل امور جوانان و ورزش باکو در این دیدار با تأکید بر روابط اجتماعی و سیاسی مطلوب دو کشور دوست و همسایه که اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی با هم دارند، گفت: سیاست دولت ما بر مبنای تأکیدات رئیس جمهور توسعه و تعمیق مناسبات دوستی کشورهای مسلمان و بخصوص دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می باشد که در همین راستا توانستیم با میزبانی چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی ظرفیت بالا و توانمندی این کشور را به تمام دنیا نشان دهیم.
راقف عباس اف از حضور ارزشمند هیأت عالی ورزش و جوانان آذربایجان غربی در باکو ابراز خوشحالی کرد و گفت: روز به روز سطح همکاری ها و مناسبات فرهنگی و ورزشی دو کشور در حال گسترش است و ما می توانیم فضای بسیار خوبی را برای تعامل مؤثر و پیوسته با هم ایجاد نماییم.
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور جمهوری آذربایجان با اشاره به سابقه طولانی و پربار تعاملات دو کشور در زمینه های مختلف گفت: سالهاست که توانسته ایم بوسیله ورزش و موضوعات فرهنگی و اجتماعی پیوندهای دینی و دوستی خود را با کشور همسایه خود بسط دهیم و این مسئله بی شک در آینده می تواند نقش بسزایی در ارتباطات اثربخش ما داشته باشد.
چمن گلی از میزبانی شایسته و برگزاری بسیار خوب چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در باکو تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود مناسبات دوجانبه بر اساس انعقاد تفاهمنامه های همکاری همچون سالهای گذشته مسیر مطلوبی را فرا روی بخش های ورزش و جوانان دو کشور قرار دهد.
در خاتمه این دیدار راقف عباس اف مجموعه ویژگی های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی و نمادهای ملی کشور جمهوری آذربایجان را در قالب عکس به هیأت ایرانی تقدیم و با اهدای هدایایی از آنها تجلیل نمود.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا