آخرین خبرها

ناظران انتخابات برای پیشگیری از تخلفات احتمالی آماده اند

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور فرج زاده روز یکشنبه در همایش آموزشی ناظران پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای آستارا در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان افزود: ناظران انتخابات شوراها باید با نمایندگان فرماندار در شعبه های اخذ رای همراه باشند و تخلفات انتخاباتی را با مستندسازی به هیات نظارت گزارش دهند.
وی با اشاره به وجود حساسیت های زیاد در برخی از حوزه های انتخابی، اضافه کرد: هدف ناظران از حضور در پای صندوق‌های رای، جلوگیری از ضایع شدن حق نامزدها و مردم است.
فرج‌زاده عملکرد هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای آستارا را خوب ارزیابی کرد و گفت: اعضای هیات نظارت انتخابات شوراهای آستارا تاکنون به دور از کوچک‌ترین تنشی به وظایف قانونی خود عمل کرده اند.
وی گفت: ناظران به سن رای دهندگان دقت کنند و رای‌ اولی ها در روز رای‌گیری باید حداقل 18 سال تمام داشته باشند.
حجت الاسلام محمود قویدل رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای آستارا نیز تعداد شعب اخذ رای را 96 شعبه اعلام کرد و گفت: برای هر شعبه یک ناظر و برای هر 15 شعبه یک سرناظر پیش‌بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا