اسلایدرسیاسیملی

جعفرزاده ایمن آبادی: نمیخواستم موافقت کنم ولی جهانگیری گفت حمایت کنید/ نمایندگان گفتند این آخرین حمایت را هم از دولت می کنیم

عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اگر این رای گیری قبل از ظهر بود وزیر علوم رای نمی آورد اما در زمان ناهار دیدم نمایندگان می گفتند این آخرین حمایت را هم از دولت می کنیم.

به گزارش تدبیرشرق، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت و نائب رئیس فراکسیون مستقلین  به تشریح رای مجلس به وزیر علوم پرداخت. او گفت: وقتی یک وزیری معرفی می شود روز اول برداشت ها و نظرات متفاوتی درمورد او شکل می گیرد اما به مرور زمان این نظرها تغییر می کند.

جعفرزاده ادامه داد: درباب اینکه چرا غلامی با وجود مخالفتها توانست از سد مجلس عبور کند باید به چند نکته اشاره کرد اول اینکه نزدیک به یک ماه دیگر دولت باید بودجه ۹۷ را به مجلس بفرستد و نبود وزیر موجب خواهد شد تا بودجه این وزارتخانه مهم رها شود؛ مسئله دوم حمایت قاطع آقای روحانی از وزیر علوم و ضمانت هایی بود که در مورد این وزیر به نمایندگان داد؛ به گونه ای که توانست نظر وکلای ملت را برگرداند.

او افزود: دلیل سوم و شاید مهمتر از همه این بود که قطعا گزینه بعد از غلامی، گزینه ای قوی تر نخواهد بود لذا همه عوامل موجب شد تا هر دو وزیر راهی وزارتخانه شوند هرچند اختلاف ۴۵ رای کم نیست و نمی توان گفت رای ۱۸۰ برای یک وزیر رای قابل قبولی خواهد بود.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه کابینه که گفته بودید ما رای بالا دادیم اما اگر همین امروز استیضاحی کلید بخورد وزیرش خواهد افتاد چقدر این تضمین‌ها موثر است گفت: تضمین ها بسیار موثر است و هیچگاه از حافظه ها پاک نمی شود و به همین منظور آقای غلامی باید تلاشی مضاعف داشته باشد.

نماینده مردم رشت در پاسخ به این سوال که این رای چه پیامی را در بر داشت گفت: مجلس با این رای خود به دو وزیر باقی مانده، با دولت اتمام حجت کرد و هرچه خواست را به او داد اما دولت نیز باید توجه کند صبر مجلس اندازه دارد.

او ادامه داد: امیدوارم آقای روحانی تلاشش را بیشتر کند؛ من این را به جد می گویم اقای روحانی هرچه کوپن داشت در مجلس مصرف کرد و کوپن دیگری ندارد و این را دولت باید قدر بداند بر این اساس به ضرس قاطع می گویم بعد از این اتمام حجت ها اولین وزیری که برای استیضاح پایش به مجلس باز شود رای عدم اعتماد خواهد گرفت و رای امروز آخرین ایثار مجلس در حق دولت بود.

جعفرزاده گفت: واقعیت آن است که امروز نمایندگان به سختی رای دادند و اگر این رای گیری قبل از ظهر بود وزیر علوم رای نمی آورد اما در زمان ناهار دیدم نمایندگان می گفتند این آخرین حمایت را هم از دولت می کنیم.

او در پایان به مذاکره اش با جهانگیری بر سر وزارت علوم اشاره کرد و گفت: شاید بد نباشد یک موضوعی را اینجا مطرح کنم و آن اینکه تا دقیقه اخر من رای رای مخالف به وزیر علوم بود حتی چندین بار از طیف های مختلف به سراغ من آمدند که به غلامی رای موافق بدهم اما قبول نکردم؛ در دقایق آخر به سراغ آقای جهانگیری رفتم؛ چون حداقل برای من نظر اقای جهانگیری بسیار اهمیت دارد؛ شخصا از آقای جهانگیری پرسیدم آیا این گزینه تحت فشارهایی که به دولت وارد شده است معرفی شد که آقای جهانگیری این موضوع را رد کرد و گفت «حمایت کنید»؛ حتی پرسیدم آیا این حرف دلت است گفت «این حرف دلم است» که ما هم حمایت کردیم.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا