آخرین خبرها

شرایط کردستان در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان راضى کننده نیست

شرایط کردستان در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان راضى کننده نیست

استان‌ها > کردستان – استاندار کردستان در چهل و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن تقدیر از پیگیرى ها و اقدامات انجام شده از سوى اعضاى این کارگروه، اظهار داشت: یا من پرتوقع هستم یا شرایط استان به لحاظ پرداخت تسهیلات به واحدهاى تولیدى واقعا راضى کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنيا پس از استماع عملكرد دستگاه هاى اجرايى و ميزان پرداخت تسهيلات بانك ها، گفت: نمى گويم در اين زمينه كوتاهى شده اما عزم جزم براى رفع مشكل در استان ايجاد نشده است.
وى در اين خصوص افزود: همه ما مى گوييم در استان مسكل بيكارى وجود دارد اما اين مسئله به شعار تبديل شده و اگر نتوانيم هرچه سريعتر حركتى در استان ايجاد كنيم، در حد شعار باقى خواهد ماند.
مرادنيا ضمن انتقاد از اينكه سود ١٨٪‏ به نفع توليد نيست، اذعان داشت: درست است كه بانك ها بايد حافظ منافع خود باشند اما پراختى هاى فعلى فقط براى حفظ وضعيت موجود است.
وى همچنين خاطرنشان كرد: توليدكننده هايى كه در شرايط موجود با بحران مواجهند نيازمند كمك هستند اما پرداخت ٢٧ ميليارد تومان تسهيلات از آغاز سال تاكنون از سوى كليه بانك هاى استان رقم چشمگيرى نيست.
استاندار كردستان با اشاره به اينكه در جاهاى ديگر ١٠٠ و حتى ٢٠٠ ميليارد تومان تسهيلات به صورت تلفنى به توليد كننده پرداخت مى شود، گفت: اينجا با نهايت سخت گيرى برخورد مى شود در حالى كه بايد راه را باز كنيم و نگاه مان به آينده باشد.
مرادنيا از اميد به پيشرفت و جهش در استان سخن گفت و تاكيد كرد: همه با هم بايد عزم جزم ايجاد كنيم مشكلات را بررسى و راهكار رفع آنها را ارائه كنيم.
وى تصريح كرد: همه ما مديونيم اگر به فكر جهش براى رفع مشكلات استان نباشيم و در اين راه مقصر بايد شناخته شود.
استاندار كردستان در پايان سخنان خود يادآورى كرد: هدفگذارى ما حفظ وضعيت موجود نيست بنابراين اميدوارم در جلسات آينده اعداد و ارقام اعلام شده نويد دهنده توسعه و جهش در توسعه استان باشد.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا