آخرین خبرها

طرح های فنآورانه تسهیلات کم بهره دریافت می کنند

طرح های فنآورانه تسهیلات کم بهره دریافت می کنند

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – ایرنا نوشت :نماینده وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در کارگروه تسهیلات وجوه اداره شده گفت: طرح های فنآورانه کشور از تسهیلات کم بهره بهره مند می شوند.

محمد غلامی  در جمع تعدادی از فعالان بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس هماهنگی های به عمل آمده با پست بانک، طرح های فنآورانه تا سقف 3 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.
وی افزود: در این طرح ضمانت تسهیلات تا سقف سه میلیارد ریال با سفته و بیشتر از آن با ضمانت نامه بانکی یا سند ملکی قابل قبول است.
غلامی تصریح کرد: حوزه های مورد حمایت این طرح تحقیق و توسعه، ارتقای کسب و کار و کمک به صادرات محصولات و خدمات است.
وی یادآور شد: تسهیلات حوزه تحقیق و توسعه طرح های فنآورانه با کارمزد سه درصد و بقیه وام های این طرح با سود 10 درصد پرداخت خواهد شد.
نماینده وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در کارگروه تسهیلات وجوه اداره شده اظهار کرد: مدت استراحت بازپرداخت حوزه تحقیق و توسعه طرح های فنآورانه 18 ماه با 60 ماه دوران مشارکت و بقیه طرح ها 12 ماه با 36 ماه دوران مشارکت است.
وی گفت: به شرکت های نوپا و تازه تاسیس در این بخش با سابقه تاسیس زیر سه سال یک میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد اختصاص می یابد.
غلامی تاکید کرد: به ازای سرمایه گذاری 300 میلیون ریال در حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات یک شغل ایجاد می شود.
وی افزود: کارگروه تسهیلات وجوه اداره شده تاکنون در 6 استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد، قزوین، زنجان و گیلان تشکیل شده است و چهارمحال و بختیاری می تواند استان هفتم در این حوزه باشد.
برای تشکیل و فعال کردن کارگروه تسهیلات وجوه اداره شده استانی به حداقل وجود 10 طرح فنآورانه نیاز است.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا