طرح انقلابی مهندس فورد برای حداکثر راندمان سوخت خودروها/یک توربو برای هر سیلندر!
طرح انقلابی مهندس فورد برای حداکثر راندمان سوخت خودروها/یک توربو برای هر سیلندر!
دانش > فناوری – جیم کلارک مهندس اسبق فورد که مسئول ساخت پیشرانههای 8 سیلندر مدولار و 6 سیلندر دوراتک بوده ایدهای برای ایجاد انقلاب در پیشرانههای احتراق داخلی دارد.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،ایدهی جذاب کلارک که برای به حداکثر رساندن راندمان سوخت طراحی شده شامل استفاده از دو بدنه خروج گاز و یک توربوشارژر برای هر سیلندر پیشرانه است.
این مهندس که با رئیس اسبق بخش پیشرانه Navistar و Kohler همکاری کرده میگوید نتایج به دست آمده به این معنی هستند که هر سیلندر بهطور قابل توجهی سریعتر از سیلندر یک پیشرانه احتراق داخلی عادی پر میشود.
علاوه بر این، نصب توربوشارژر در هر سیلندر باعث میشود که توربو بهطور قابل توجهی به سوپاپهای دود نزدیک شود. این توربوها بسیار کوچکتر از توربوهای معمول بوده و بنابراین میتوانند سریعتر بچرخند. در اختراع ثبت شده برای این پیشرانه کلارک می گوید تنظیمات مورد بحث میتوانند تأخیر توربو را از بین ببرند.
کار اند درایو گزارش داده طراحی پیشرانه کلارک کاملاً تئوری باقی مانده و هنوز نمونهای پروتوتایپ ساخته نشده است. البته این نوع پیشرانه و همچنین پیشرانه بدون میلبادامک کونیگ زگ شاید از مرگ پیشرانههای احتراق داخلی حداقل در چند سال آینده جلوگیری کنند.
5454