آخرین خبرها

فرهنگ مطالعه در برابر آمار قلیان سراها محجور مانده است

خستو انتقاد کرد:

فرهنگ مطالعه در برابر آمار قلیان سراها محجور مانده است

استان‌ها > البرز – عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: متاسفانه شرایط فرهنگی البرز به گونه ای است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی حتی در برابر آمار قلیان سراها یا واحدهای فروش لوازم آرایشی محجور و مظلوم مانده است.

به گزارش خبر آنلاین وبه نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، رحیم خستو که صبح امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز و هیئت همراه سخن می گفت، اذعان داشت: کتاب و کتابخوانی در تمام ادیان الهی مورد احترام هستند و بسیاری از گنجینه های ارزشمند و میراث کهن ملل مختلف از جمله ایران نیز به صورت کتاب به یادگار مانده اند، همچون شاهنامه که روایت فرهنگ و تمدن ایران است.
عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه علم و دانش در کتاب متجلی شده است و کتابخانه ها نمادهای فرهنگ و هویت یک شهر به شمار می روند، اظهار کرد: اینکه کرج در بحث آمار زیرساخت های کتابخانه ای کلانشهری فقیر به شمار می رود یا اینکه دسترسی دوستداران کتاب به غذای روح شان بسیار محدود می باشد، جای تاسف است، در حالی که شهر مملو از قلیان سرا و مراکز فروش لوازم آرایشی شده است!
وی افزود: قانون شهرداری ها را ملزم به پرداخت سهمی از درآمدهای خود به اداره کل کتابخانه ها نموده و ما نباید در برابر قانون مقاومت به خرج دهیم و باید بدانیم که این هزینه ها در راستای توسعه فضاهای کتابخانه ای و ارتقای فرهنگی صورت می پذیرد و یکی از دلایل اعتماد مردم به لیست امید نیز مطالبه گری برای رشد شاخص های فرهنگی بوده است.
خستو در عین حال تاکید کرد که خریداری کتابها از سوی اداره کل کتابخانه های البرز نباید به صورت سلیقه ای باشد و در این مقوله مهم باید سلایق اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان لحاظ شود و اینکه خرید صرفاً از برخی انتشارات خاص صورت پذیرد و فضای رانت ایجاد شود، قابل قبول نیست.
فریده بزنی بیرانوند دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز در تکمیل صحبت های همکار خود خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت کتابخانه ها و محرومیت زدایی از عرصه فرهنگ و هنر شد و به مطالبات شهروندان در این خصوص اشاره کرد.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا