آخرین خبرهااستان ها

بنگاههاي كوچك و متوسط عامل جذب ، اشتغال و آموزش نيروي كار ماهر هستند

به گزارش تدبیر شرق به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، احمد علی شهیدی در خصوص نقش بنگاه های کوچک اقتصادی در جوامع امروزی گفت : بنگاه‌های کوچک در بيشتر کشورهای جهان مهم‌ترين برنامه اجرايی برای دستيابی به توزيع عادلانه درآمد ، ايجاد اشتغال  و رشد اقتصادی تلقی می‌شوند .

وی در ادامه بیان داشت : فراهم کردن بسترهای مناسب برای کار آفرينی و نوآوری در جذب و هدايت سرمايه‌ها در مسير توسعه اقتصادی کشور می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص جایگاه و اهمیت صنایع کوچک گفت : بنگاههاي اقتصادي كوچك و متوسط در فراهم كردن بستر مناسب براي نوآوري و افزايش صادرات نقش مهمي دارند و عامل جذب ، اشتغال و آموزش نيروي كار ماهر هستند و این در حالی است که ، تامين نيروي انساني متخصص براي شركتهاي بزرگ توسط شركتهاي كوچك و متوسط صورت مي گيرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، ویژگی‌هایی نظیر زود بازده بودن‌، نیاز کمتر به منابع مالی و پائین بودن سطح ریسک را از مزیت‌های صنایع کوچک دانسته و تقویت این صنایع را بهترین راهکار ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم معرفی کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان در قیاس صنایع کوچک با صنایع بزرگ گفت : آنچه در شهرک‌های صنعتی انجام می‌گیرد، حاصل فعالیت صنایع کوچک است. صنایع کوچک با هزینه‌های عمومی کمتر و محدودیت ماشین‌آلات در مقایسه با صنایع سنگین از انعطاف پذیری بیشتر و تکانهای اقتصادی کمتری برخوردار است  و نکته قابل توجه این است که بهره‌وری در صنایع کوچک بیشتر از صنایع متوسط و در صنایع متوسط بیشتر از صنایع بزرگ است .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا