اقتصادیبین الملل

امریکا: قرارداد 100میلیارد دلار فروش تسلیحات به عربستان درحال نهایی شدن است

آمریکا عربستان تسلیحات

تهران – مقام کاخ سفید اعلام کرد، قراردادهای فروش تسلیحات آمریکا به عربستان که بالغ بر 100 میلیارد دلار است، در حال نهایی شدن است.

به گزارش روز شنبه تدبیرشرق به نقل از ایرنا ، این مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، شب گذشته درگفت وگو با رویترز افزود، هدف از این بسته ارسال تسلیحاتی معادل بیش از100 میلیارد دلاری به عربستان است که ممکن است در طول یک دهه به بیش از 300 میلیارد دلار برسد.
وی افزود: تقویت توانمندی های دفاعی عربستان وحفظ برتری کیفی نظامی اسرائیل بر همسایگانش است در این قرارداد در نظر گرفته شده است.
آمریکا در سال های اخیر از تامین کنندگان اصلی نیازهای نظامی عربستان، ازجنگنده های اف-15 گرفته تا سیستم های فرماندهی و کنترل به ارزش میلیاردها دلار است.
بسته تسلیحاتی 100 میلیارد دلاری آمریکا شامل تسلیحات، کشتی، پدافند موشکی و تجهیزات تامین امنیت نیروی دریایی است.
‘دونالد ترامپ’، رئیس جمهوری آمریکا، 19 مه (29 اردیبهشت) به عربستان سفر می کند.
ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دعوت نامه‌هایی را برای رهبران 17 کشور عربی و اسلامی به منظور حضور در نشستی با ترامپ در سفرش به ریاض فرستاد.
هیچ اخباری درباره جدول کاری این نشست سران و مسائلی (اروپایی، آسیایی،عربی و آفرقایی) که ممکن است مورد بررسی قرار گیرد، منتشر نشده است.
ظاهرا دیگر نباید منتظر بود تا دید ثمره این خوش خدمتی به آمریکا و دستپخت پشت پرده عربستانی و آمریکایی برای منطقه چه خواهد بود؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا