استان هااسلایدرفرهنگی و هنری

تغییر زمان برگزاری سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران”

روز جهانی بامبو
دبیر سومین بزرگداشت روز جهانی بامبو با اشاره به نزدیکی ایام محرم تصریح کرد: زمان برگزاری سومین بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران به روز جمعه 24 شهریورماه سال جاری تغییر می یابد.

به گزارش تدبیرشرق، دکتر ابراهیم آذرپور در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری در گیلان با اشاره به تغییر زمان برگزاری سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” تصریح کرد: به احترام نزدیکی ماه محرم، زمان برگزاری این مراسم از روز دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه به روز جمعه 24 شهریورماه سال جاری تغییر یافت.

آذرپور در ادامه افزود: این بزرگداشت با همت مرکز تحقیقات، توسعه و ترویج بامبو سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گیلان و با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان و کلینیک ساختمانی زگال لاهیجان برگزار می شود.
دبیر سومین جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو با بیان اهمیت راهبردی این گیاه برای کشورهای مختلف دنیا اظهار کرد: بامبو حوزه ایست نیازمند تلاش، دلسوزی، کاوش، نگرش ژرف، برنامه ریزی و طراحی برای آینده ای روشن. تولیدی است با منابع درون زاد، متکی به امکانات و ظرفیت های انسانی، طبیعی و فنی موجود در داخل کشور و راهبردی دوراندیشانه برای برداشتن گامی موثر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانش بنیان.

آذرپور ادامه داد: بامبو گیاهی است کم توقع، سریع الرشد و پربازده، و موهبتی الهی که تاکنون توجه کمی به قابلیت های بی شمار آن در حوزه های مختلف کشور صورت گرفته و همواره ظرفیت های بی بدیل آن در عرصه های گوناگون زندگی مردم ایران، مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: امید است این رویداد بزرگ علمی، فرهنگی و هنری که با اهداف مختلفی از جمله پشتیبانی و احیای صنعت رو به زوال بامبوی ایران، بهبود وضعیت فعالان این صنعت، ترویج پرورش و کاربرد بامبو در کشور، مطرح شدن نام و حفظ جایگاه ایران در صنعت بامبوی جهان، معرفی شهرستان لاهیجان به عنوان پایتخت بامبوی کشور در عرصه ملی و جهانی، تقدیر از فعالین و پیشکسوتان صنعت بامبوی کشور، آشنایی با صنایع تکمیلی مرتبط، جلب توجه بیشتر مقامات و نهادهای مسئول به این صنعت اشتغال زا، ایجاد انگیزه در قشر پژوهشگر و جامعه دانشگاهی برای اجرای تحقیقات کاربردی در حوزه بامبو و نهادینه سازی الگوی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار می شود بتواند آغازگر تحولی عظیم در صنعت بامبوی ایران؛ در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سرلوحه آن است، باشد.

آذرپور در پایان گفت: سومین جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران، رأس ساعت 15:30 جمعه 24 شهریورماه سال جاری در سالن همایش شهید باهنر واقع در شهرستان لاهیجان (پایتخت بامبوی کشور) برگزار می شود.
گفتنی است هنرمندان عکاسی که قصد شرکت در بخش مسابقه عکاسی جشنواره را دارند، می توانند تا تاریخ 21 شهریورماه عکس های خود را از طریق ایمیل: ebrahimazarpour@yahoo.com یا آیدی تلگرام @drarianazarpour به همراه مشخصات و شماره موبایل به دبیرخانه بزرگداشت ارسال کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا