استان هافوری

پیش بینی هواشناسی؛ بارش باران و کاهش دما در گیلان از فردا

هواشناسی

از بعدازظهر فردا با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن افزایش شدت بارش در آذربایجان شرقی و اردبیل، دریای خزر مواج و بارش باران در استان گیلان شروع می‌شود و فردا شب بر شدت بارش به‌صورت رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید در گیلان افزوده خواهد شد.

به گزارش تدبیرشرق، براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جو نسبتا آرامی حاکم است و فقط بارش پراکنده در برخی مناطق استان گیلان دور از انتظار نیست.
دما در استان مازندران و شمال شرق کشور امروز به‌طور نسبی افزایش می‌یابد، روز پنجشنبه صبح بارش پراکنده در شمال آذربایجان شرقی و شمال استان اردبیل رخ می‌دهد و از بعدازظهر با نفوذ جریانات خنک شمالی ضمن افزایش شدت بارش در این مناطق، دریای خزر مواج و بارش باران در استان گیلان شروع می‌شود و بتدریج از شب بر شدت بارش به‌صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استان گیلان افزوده می‌شود و دما بطور قابل ملاحظه کاهش می‌یابد.
این شرایط از نیمه شب به استان مازندران و از اوایل صبح به استان گلستان و به‌صورت خفیف‌تر به استان سمنان نیز گسترش می یابد؛شرق استان تهران در روز جمعه احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد وجود دارد.
این گزارش حاکی است آسمان تهران فردا کمی ابری تا قسمتی ابری در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۵ درجه خواهد بود.
فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم شهریورماه امسال ۲۱۵٫۱ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۳۶٫۱ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۹۱٫۱ درصد بارش سال گذشته است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا