آخرین خبرها

رفع مشکلات خانواده ایثارگران با اقدامات دولت یازدهم/ پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق

رفع مشکلات خانواده ایثارگران با اقدامات دولت یازدهم/ پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق

جامعه > مشکلات مردم – رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات این سازمان در رفع مشکلات خانواده ایثارگران را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه بزرگ ایثارگران و خانواده آنها که نزدیک به 3 و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شوند در سالهای اخیر با مشکلات زیادی مواجه بودند که عمده ترین آن، عدم پرداخت مطالبات این اقشار از 20 سال پیش تاکنون بوده است.
در این راستا محمدعلی شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گزارشی درباره رفع مشکلات این خانواده ها به خبرنگاران بیان کرد.
واقعیت این است که قبل از تشکیل دولت یازدهم مشكلات زيادي در خصوص ایثارگران وجود داشت تا جایی که اعتماد بین ایثارگران و خانواده های ایشان که جامعه ای حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را تشکیل می دهند، به بنیاد شهید مخدوش شده بود.
شهیدی درباره رفع مشکلات ایثارگران گفت: یکی از بزرگترین چالش های مدیریتی کلان بنیاد، عدم پرداخت مطالبات ایثارگران در طول سالهای گذشته بود که باعث نارضایتی ایثارگران شده بود؛ در همین راستا و با برنامه ریزی های انجام شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معوقات سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۲ خانواده های شهدا که در دولت های مختلف به علت بار سنگین مالی پرداخت نشده بود، در دولت تدبیر و امید پرداخت شد.
او توضیح داد: همچنین مطالبات سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ نیز پرداخت شد که مجموع معوقات و مطالبات پرداخت شده، بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اشتغال ایثارگران هم گفت: با توجه به قوانین و مصوبات دولت، “شورای سیاست گذاری اشتغال” و “صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ” شد و در طی دولت تدبیر و امید (دولت یازدهم)، قریب به ۴۵۰۰۰ نفر از طریق استخدام در دستگاه های دولتی و غیر دولتی و ۳۰۷۵۰ نفر از طریق خود اشتغالی و کارآفرینی و در مجموع بیش از ۷۵ هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.
شهیدی درباره تأمین مسکن مناسب برای ایثارگران هم گفت: در دولت تدبیر و امید حدود ۱۷۰ هزار نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن و حدود ۱۸ هزار نفر نیز، زمین یا مابه ازای رقم ریالی آن را دریافت کردند. همچنین به منظور رفع مشکلات والدین معظم شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد که منزل مسکونی آنان نیاز به مناسب سازی داشته، در طی سال های ۱۳۹۶-۱۳۹۲ بالغ بر ۹۰۰۰ واحد مسکونی ، مناسب سازی شده است.
46231

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا