آخرین خبرها

کرج در مسیر توسعه

به گزارش خبر انلاین اما آنچه می تواند این اولویت ها را تعیین کند نه منافع گروهی، جمعی و سلیقه های فردی بلکه تنها پیش بینی اقدامات اصولی برای اینده بوده و این همان استراتژی است که می تواند مسیر توسعه همه جانبه را هموار و موانع را از سر راه مدیریت شهری بردارد.
منتخبان شورای شهر برآمده از جبهه اصلاحات سردمداران تغییر در مدیریت شهری کرج هستند. شعاری که هر چند جذاب و امیدوار کننده است اما جسارت بسیاری می طلبد که تنها از یک شورای حزبی بر می آید.

توسعه شهری کرج را باید به شکل پایدار دید
رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای پنجم گفت : توسعه شهری کرج باید به شکل پایدار دیده شده و شهر خوب باید مجموعه از محله ، خیابان ، المانها و شهروندان خوب باشد .
احد رسولی با اشاره به اینکه اگر این موارد لحاظ شود می توان بایک فرهنگ سازی مناسب مجموعه ای کامل را ایجاد نمود خاطر نشان کرد : برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تغییر هستیم و باید در تمامی ارکان این تغییرات را ببینیم از معماری، شهر سازی ، فعالیت های عمرانی و ترافیک تا تشکیل دفاتر خدمات نوسازی بافت های فرسوده و بسیاری موارد دیگر.

ایجاد در امد های پایدار شهری را اولویت مهم شورا می دانیم 

خلیلی اردکانی ایجاد در امد ای پایدار شهری را برای تداوم حیات شهر امری مهم و ضروری دانست و افزود : باید از منابع درامدی ناپایدار چون تراکم و شهر فروشی اجتناب کرد .
عضو شورای پنجم برای حل مشکلات شهر حضور مردم و نخبگان را مهم ارزیابی کرد و گفت : دولت هم در این موضوع نقش مهمی دارد و باید کلان نگر بود و تا وقتی که شوراهای اسلامی از پوسته و چارچوب محدود منابع امروزی خلاصی نیابند و سرمایه گذاران وارد طرح های توسعه شهری نشوند شرایط بهبود نخواهد یافت .

ایجاد تغییرات مستلزم داشتن جسارت و شهامت است
فرج الله ایلیات تاکید کرد: تغییر در یک سیستم مستلزم صرف هزینه های مالی و انسانی بسیار است.
وی افزود : این هزینه ها باید اتفاق بیفتد و منتخبان و مدیران شهری کرج در آینده باید شهامت و جسارت تن دادن به این تغییرات را داشته باشند .
عضو شورای شهر ادامه داد: اقتصاد شهری را باید از تمامی جوانب بررسی کرد و نگاه تک بعدی به اقتصاد شهری اشتباه است . انرژی و زمان بسیاری لازم است تا تمامی جوانب بررسی شده و بهترین و شایسته ترین تصمیم ها در این خصوص اتخاذ شود.


اقوام و طوایف از طرفیت های بالقوه شهر کرج هستند
رییس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج عنوان کرد : اقوام و طوایف از طرفیت های بالقوه شهر کرج بوده و باید تلاش کنیم که اقوام و طوایف ساکن کرج خود را متعلق به این شهر بدانند .
اکبر سلیم نژاد با تاکید بر اینکه انجام اقدامات فرهنگی برای ایجاد حس تعلق به شهر بسیار حیاتی است گفت : سنت ها و فرهنگ های مختلف میتواند فرصت ساز باشند و اگر به فرهنگ شهروندی با این دیدگاه بپردازیم قطعا در اینده شهروندان یکی از ابزار های اجرای سیاست ها و برنامه ریزی های مدیریت شهری خواهند بود و مشکلات بسیاری حل خواهد شد.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا