تدبیر ورزشیفوری

بازتاب ممنوع الخروجی زهرا نعمتی در رسانه‌های خارجی

زهرا نعمتی

ممنوع الخروجی زهرا نعمتی، پرچمدار ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ در رسانه‌های معتبر ورزشی جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

به‌ گزارش ‌تدبیرشرق، زهرا نعمتی، ورزشکار معلول تیروکمان ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود که توانست در المپیک و پارالمپیک حاضر باشد. اعلام ممنوع الخروجی این ورزشکار از سوی همسرش، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

الموندوی اسپانیا در واکنش به این خبر نوشت: ورزشکار ایرانی که درخواست جدایی از همسرش کرده با اقدام عجیبی روبرو شد تا جایی که همسرش عنوان کرد اجازه نخواهد داد حتی برای رقابت‌های ورزشی از کشور خارج شود.

این ورزشکار ۳۲ ساله در تیروکمان در رقابت‌های پارالمپیک لندن که به مدال طلا رسید و در رشته تیمی نیز مدال برنز را کسب کرد.

سال گذشته اتفاق جالبی در کارنامه ورزشی او رخ داد و او توانست هم در رقابت‌های المپیک و هم در مسابقات پارالمپیک شرکت کند.

دی ولت آلمان نیز در بازتاب این خبر نوشت: ورزشکار پر افتخار ایرانی به دلایل خانوادگی اجازه حضور در رقابت‌های برون مرزی را ندارد. او در حالی که در رقابت‌های پارالمپیک توانسته برای ایران مدال کسب کند، بنا به خواست همسرش نمی‌تواند در رقابت‌های خارج از ایران حضور داشته باشد.

زهرا نعمتی که ورزش را با تکواندو شروع کرد، در ۱۸ سالگی با تصادف بدی مواجه شد که باعث شد نتواند دیگر این ورزش را ادامه‌ دهد و به همین خاطر به رشته تیروکمان روی آورد.

پیش از این در سال ۲۰۱۵ اتفاق مشابهی برای نیلوفر اردلان خانم گل فوتبال ایران رخ داد و او نتوانست در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا