آخرین خبرها

رونمایی از تابلوی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط سیدحسن خمینی، محسن هاشمی و شهردار تهران/ عکس

رونمایی از تابلوی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط سیدحسن خمینی، محسن هاشمی و شهردار تهران/ عکس

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی، فرزندان وی و جمعی از اعضای شورای شهر چهارم و پنجم و …. برگزار شد.

محسن هاشمي در آئین نامگذاری بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: از شورای شهر چهارم تهران و كميته نامگذاري معابر و نيز آقاي قاليباف به خاطر اين نامگذاري تشكر مي‌كنم.

او همچنین افزود: همه همرزمان آيت‌الله هاشمي اين سخن را گفته‌اند كه اگر ايشان حوزه علميه قم را ترك نمي‌كردند و به خاطر احساس مسئوليت در مبارزات از قم نمي‌رفتند، مقام علمي بسيار بالاي حوزوي داشتند.

او تاکید کرد: مسائل تهران از ديد ايشان هيچ‌گاه دور نبود و پس از انقلاب با تشكيل مجمع نمايندگان تهران، مشكلات اين شهر را موشكافي كردند و از نمونه‌هاي بارز آن تأسيس مترو بود.

همچنین سيد محمود دعايي که در مراسم آیین نام گذاری بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) حضور داشت، گفت: فردا روز ٢٨ مرداد است كه يك دولت ملي سرنگون شد و شاه جلاد به ايران بازگشت. اميدوارم ٢٨ مرداد آينده خياباني به نام مصدق نامگذاري شود و ياد او گرامي داشته شود. انساني كه مي خواست نفت را ملي كنند، اما نگذاشتند؛ اين انسان شريف است.

او تاکید کرد: آقاي هاشمي سفري طولاني به آمريكا و اروپا براي بررسي وضعيت مبارزات در خارج كشور داشتند؛ در انتهاي سفر براي ارائه گزارش و كسب تكليف خدمت امام در نجف رسيدند. لحظه ديدار آنها بسيار ديدني بود. امام وقتي آقاي هاشمي را ديدند گويي فرزندي را پس از فراق و سختي و شكنجه ديدند. آقاي هاشمي لحظاتي طولاني در آغوش امام گريستند و امام ايشان را دلداري مي دادند.

سیدمحمود دعایی افزود: آقاي هاشمي گفت مطمئنم هنگام ورود به ايران دستگير مي شوم، اما براي جلو بردن مبارزه بايد به ايران رفت. امام به او گفتند به درايت و فقاهت و تشخيص تو ايمان دارم و اگر خودت صلاح مي داني به ايران برو. آقاي هاشمي هم گفت من تا مدتي تحمل شكنجه ها را دارم و به اين ترتيب او به ايران آمد و منشاء خدمت شد.

42234

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا