استان ها

فرماندار آستارا: ظرفیت های گردشگری و ورزشی آستارا تقویت شود

فرماندار آستارا ظرفیت های گردشگری

آستارا – فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: آستارا یک شهر گردشگری با قابلیت های بین المللی است و پیوند بین ورزش و گردشگری می تواند زمینه رونق اقتصاد و ورزش این شهرستان را فراهم کند.

به گزارش  تدبیرشرق، یونس رنجکش روز دوشنبه در جمع رئیسان و اعضای هیات های ورزشی آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: متاسفانه فصل مشترک دغدغه های هیات های ورزشی کمبود امکانات، نبود اعتبارات و حمایت نکردن مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در این زمینه نداشتن برنامه اقتصاد ورزش است، افزود: هیات های ورزشی به عنوان تشکل مردمی در کنار دولت در توسعه ورزش تلاش می کنند و فعالان این حوزه باید به پویایی فضای ورزش کمک کنند.

وی با اشاره به قانون واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: دولت بر اساس ماده 88، مدیریت سالن ها و اماکن ورزشی را به بخش خصوصی و هیات های ورزشی واگذار کرد تا درآمدهای حاصل از محل اجاره، عاید شهرستان شود.
رنجکش بیان کرد: هیات های ورزشی باید بر اساس امکانات محدود خود و بدون تکیه بر منابع مالی دولت، برنامه ریزی و تلاش کنند.

وی خواستار برنامه محور شدن مسئولان هیات های ورزشی شد و افزود: هر کدام از 35 هیات ورزشی فعال آستارا باید با تدوین تقویم ورزشی، برنامه های خوب و منسجمی اجرا کنند تا درآمد آنها فراهم شود.
رنجکش برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی را در برنامه های متنوع ورزشی ضروری خواند و اضافه کرد: زیر ساخت های ورزشی آستارا به خصوص در حوزه روستایی باید تقویت شود تا ورزش این شهرستان از حالت سکون خارج شود.

وی پیوند ورزش و گردشگری را در آستارا ضروری خواند و اظهار کرد: با فراهم شدن بستر توریسم ورزشی، شاهد سرمایه گذاری در این حوزه و تقویت بخش اقتصاد خواهیم بود.

وی اعتبارات دولت را محدود خواند و تصریح کرد: هیات های ورزشی با برگزاری مسابقات استانی و کشوری، با درآمدزایی می توانند به پویایی ورزش قهرمانی و فراگیر شدن نشاط اجتماعی کمک کنند.
فرماندار آستارا توجه بیشتر اداره ورزش و جوانان آستارا را به ارائه خدمات مطلوب به جامعه ورزشی خواستار شد و گفت: اداره ورزش و جوانان باید با محوریت هیات های ورزشی برنامه های مهم و تاثیرگذاری در حوزه ورزش اجرا کنند.

رنجکش با اشاره به روز 29 اردیبهشت ماه، خواستار مشارکت حداکثری ورزشکاران در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و سه هزار و 500 ورزشکار در قالب 35 هیات ورزشی در این شهرستان فعالیت می کنند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، فرماندار بندر مرزی آستارا خواستار توسعه ساخت مسکن محرومان با هدف حمایت از جامعه هدف در این شهرستان شد.

یونس رنجکش در بازدید از مراحل ساخت شانزدهمین مسکن محرومان در روستای دربند این شهرستان گفت: اقشار مستضعف و محروم باید از حمایت بیشتر و بهتری برخوردار باشند و شاهد رفاه بیشتر مردم در این شهرستان باشیم.
این واحد مسکونی که حدود 50 متر زیر بنا دارد، با پیگیری سپاه پاسداران ناحیه آستارا و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیران این شهرستان احداث می شود.

سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این بازدید گفت: سپاه از سال گذشته ساخت 20 واحد مسکن مددجویان را آغاز کرده و تاکنون 15 واحد تکمیل و به خانواده های مددجو واگذار شده است.
وی ادامه داد: هر واحد مسکن مددجویان با حدود 50 متر مربع زیربنا در کمتر از سه ماه تکمیل و به خانواده های نیازمند تحویل داده می شود.
چهار هزار و 700 نفر در قالب 2 هزار و 601 خانوار در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا