استان هااسلایدرفرهنگی و هنری

برگزاری تور تفریحی قدردانی از خبرنگاران آستارا / فرماندار آستارا : به دلیل فراگیر شدن فعالیت رسانه ها جامعه امروز در اتاق شیشه ای قرار دارد

مراسم تجلیل از خبرنگاران فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: به دلیل حضور رسانه ها و فراگیر شدن فعالیت رسانه ای، امروز جامعه در اتاقی شیشه ای قرار گرفته است.

 به گزارش تدبیرشرق به نقل از سلام گیلان، یونس رنجکش در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه های شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: این مهم از آن جهت قابل اهمیت است که کلیه رفتارهای افراد جامعه از مدیران گرفته تا مردم عادی زیر نظر رصد رسانه ای قرار دارد که می تواند نقش مهمی در نظارت و کنترل جامعه داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت کار رسانه و رسالت خبرنگاران در انعکاس رویدادها و تجزیه و تحلیل وقایع شاهد شفافیت بخشی به امور و درگیر شدن افکار عمومی با موضوعات مختلف حوزه های عمومی و مدیریتی هستیم.

وی اظهار داشت: به دلیل در دسترس بودن ابزار های اطلاع رسانی امروز دیگر نمی توان پنهان کاری کرد و این اتفاق در کمتر اموری امکان پذیر است زیرا هر شهروند جامعه امروز خود یک شهروند رسانه است و انعکاس دهنده رویدادهای جامعه حتی به روش ساده می باشد.

وی گفت: با توجه به عمومی شدن فضای رسانه ای و حضور شهروندان در این فضا باید تلاش شود تا آموزه های مهارتی به خبرنگاران بیشتر شود..

وی برگزاری دوره های مختلف حرفه ای برای آموزش دست اندرکاران رسانه ای را یک ضرورت دانست و افزود: هر میزان خبرنگاران و اصحاب رسانه دارای آموزش و دانش روز و قدرت بالای تحلیل باشند به همان میزان خواهند توانست در جریان سازی های موثر رسانه ای در مسیر توسعه یاری برنامه ریزان و مدیران باشند.
فرماندار آستارا تاکید کرد: رسانه ها دارای قدرت تغییر و تحول در جامعه هستند و باید از این ظرفیت با برنامه ریزی استفاده کرد.

وی گفت: مردم و رسانه ها می توانند در کنار یکدیگر موجب توان افزایی دستگاه های اجرایی و مدیران در پیشبرد اهداف توسعه در کشور شوند و دولت تدبیر و امید نیز اعتقاد راسخ به این همراهی ها دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از رسانه های محلی آستارا و خبرنگاران این رسانه ها در شهرستان گفت: خوشبختانه در این شهرستان شاهد حضور رسانه های فعال و پویا هستیم و شاید در کمتر شهرستانی بتوان شاهد ۱۰ نشریه محلی در کنار نمایندگی خبرگزاری های سراسری و سایت های متنوع خبری در کنار شبکه های اجتماعی بود.

رنجکش گفت: این حجم از رسانه ها فرصتی برای مدیران برای کمک به توسعه شهرستان است که باید بتوانند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند.

وی در ادامه خواستار همراهی های بیشتر رسانه های آستارا برای پیشبرد اهداف توسعه ای در این شهرستان با انعکاس واقعیت ها شد.

در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با محوریت فرمانداری آستارا و با مشارکت برخی از دستگاه های اجرایی این شهر برگزارشد، بیش از ۷۰نفر خبرنگار و فعال رسانه ای به همراه خانواده هایشان در یک تور تفریحی حضور یافتند و ضمن استفاده از برنامه های تله کابین حیران شهرستان مرزی بندر آستارا در هتل پارلای این منطقه برنامه شاد و متنوعی را برای اولین بار در مراسم های بزرگداشت روز خبرنگار تجربه کردند که به یاد ماندنی بود.

در ادامه این برنامه که با حضور هنرمندان نام آشنای آستارا برگزار شد از سوی فرماندار آستارا به هریک از خبرنگاران و فعالان رسانه ای آستارا لوح سپاس به همراه هدایایی اهدا شد.

یکی از جلوه های ویژه این مراسم اهدای لوح تقدیر و تبریک روز خبرنگار از سوی خبرنگاران آستارا به یونس رنجکش فرماندار این شهرستان بود که خود از خبرنگاران و مدیران رسانه ای کشور است.

عکس ها از پویا بصیری

1234567.789

DSC_5651

9.101112141516171820

DSC_56962125  DSC_5673DSC_5674DSC_5676DSC_5690DSC_5691DSC_5692DSC_5698DSC_5724IMG_0030IMG_0032IMG_0055IMG_0060IMG_0068IMG_0103IMG_0113IMG_0150

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا