آخرین خبرهااسلایدربین الملل

روسیه:آزمایش موشک ماهواره بر سیمرغ در تعارض با برجام نیست/تحریم های امریکا علیه ایران حاصل ناچاری ترامپ مقابل کنگره است

روسیه
به گزارش تدبیر شرق نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: مجموعه تحریم های آمریکا علیه ایران، کره شمالی و روسیه اقدامی بی معنی و حاصل ناچاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مقابل کنگره کشورش است.

واسیلی نبنزیا نماینده جدید روسیه در سازمان ملل روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران سپس ادعای مقامات آمریکایی را مبنی بر اینکه موشک ماهواره بر سیمرغ در تعارض با برجام است، رد کرد.

وی همچنین در واکنش به تحریم های تازه واشنگتن علیه روسیه، ایران و کره شمالی گفت گرچه او تمایلی به اظهار نظر در مورد سیاست های داخلی آمریکا ندارد اما چنین اقدامی بی معنی و صرفا ناشی از استیصال و درماندگی ترامپ در مقابل کنگره کشورش بوده و او ناگزیر از انجام آن شده است.
این مقام روسی با عجیب خواندن باور برخی سیاستمداران آمریکایی که گفته اند تحریم های تازه می تواند روسیه را به همکاری با واشنگتن ترغیب کند، گفت: برغم همه این بی منطقی ها، کشورش ترجیح می دهد که واکنش کودکانه ای به این رویکردهای تحریک آمیز نشان ندهد و همواره بدنبال راهی برای همکاری با’شرکای’ خود ‘از جمله ایالات متحده آمریکا’ خواهد بود.
نبنزیا بر این مسئله تاکید کرد که چنین رویکردی از سوی مسکو به معنی موافقت با آمریکا و تلاش برای خرسند نگاه داشتن واشنگتن نخواهد بود بلکه انگیزه اصلی کشورش در این راه توجه به منافع جامعه بین المللی است.
نماینده جدید روسیه در سازمان ملل در خصوص نامه چهار کشور غربی به شورای امنیت این نهاد در رابطه با پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ گفت که این نامه هنوز به دست او نرسیده اما از دید مسکو این آزمایش در تعارض با برجام نیست.
وی در خصوص بحران کره شمالی و واکنش های آمریکا و کشورهای غربی با اشاره به اینکه این بحران، بحرانی پیچیده و حل آن بسیار دشوار خواهد بود تصریح کرد که شدت بخشیدن به سیاست تحریم، حل کننده این مشکل نخواهد بود و تنها راه حل آن از نظر روسیه گفتگو های سیاسی است.
نبنزیا در پاسخ به این سوال که آیا آزمایش موشکی ایران در مغایرت با قطعنامه 2231 شورای امنیت است یا نه، گفت او تازه به این مقام منصوب شده و از متن همه قطعنامه های سازمان ملل آگاهی و اطلاع ندارد و برای اظهار نظر در این خصوص نیاز به مطالعه قطعنامه مذکور خواهد داشت.
نماینده روسیه در نهایت دیدار خود با نیکی هیلی نماینده آمریکا را مفید و سازنده خواندو گفت که همکاری میان دو کشور سرنوشتی است که مسکو و واشنگتن باید به آن تن بدهند.
وی اضافه کرد که نیکی هیلی آمادگی همکاری با کشورش و شنیدن دیدگاه های مسکو در رابطه با مسائل مشترک و بین المللی را دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا