آخرین خبرها

عادتهایی که منجر به شکستن دندان می‌شود

عادتهایی که منجر به شکستن دندان می‌شود

استان‌ها > لرستان – برخی عادت‌ها و رفتارهای ما می‌تواند به سادگی باعث دندان شکسته و لب‌پر شدن دندان‌ها شود و لبخند ما را بد منظره کند.

مجید بیرانوند* – عادتهایی مثل جویدن ته خودکار و ناخن‌ها باعث آسیب دیدن دندان‌های جلوییتان می‌شود.سایر عادتهای مخرب دیگری نیز وجود دارند که موجب آسیب به دندان می شوند؛
-عدم استفاده از محافظ دندانی حین فعالیت‌های ورزشی
استفاده از محافظ دندان در طول مسابقات و تمرینات ورزشی مانند بوکس و… لازم است.
-فشار دادن دندان‌ها روی هم
وقتی دندا‌‌نهایتان را روی هم فشار می‌دهید فشار بسیار زیادی به دندا‌‌نهایتان وارد می‌شود و ممکن است باعث شکستن دندان‌‌هایتان شود.
-جویدن غذا‌های سفت
یکی از دلایل اصلی شکستن دندان جویدن چیزهای سفت مانند یخ و آجیل است . زمانی که گوشت می‌خورید مراقب باشید که استخوان‌های ریز را گاز نزنید.
-پیر شدن
با پیر شدن‌‌ همان طور که بدنتان تحلیل می‌رود دندا‌‌نهایتان نیز شروع به ضعیف شدن می‌کنند و همین ضعف باعث می‌شود که احتمال آسیب دیدن دندانتان بیشتر شود.
-مواظبت نکردن از دندان‌ها
پوسیدگی دندان می‌تواند گسترش پیدا کند. اگر به طور مرتب مسواک بزنید و از دهان شویه استفاده بکنید و به دندان‌پزشک مراجعه بکنید، می‌توانید از گسترش پوسیدگی جلوگیری کنید و مانع شکستن دندانتان شوید.
-باز کردن درب شیشه با دندان!
دندان‌ها برای گاز زدن و جویدن غذا هستند نه برای باز کردن در شیشه نوشابه یا گره‌های کور. انجام این کار‌ها باعث آسیب دیدن دندانتان می‌شود.
*جراح و دندانپزشک لرستانی

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا