آخرین خبرها

فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا ۲۰۴۰ در انگلیس ممنوع می‌شود/پیروزی برای خودروهای الکتریکی

فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا ۲۰۴۰ در انگلیس ممنوع می‌شود/پیروزی برای خودروهای الکتریکی

دانش > فناوری – دولت انگلیس برای مقابله با آلودگی هوا اعلام کرده که فروش خودروهای جدید با موتور احتراق داخلی اعم از بنزینی و دیزلی تا سال 2040 در این کشور متوقف می‌شود. این مسئله باعث می‌شود تا به تدریج مردم این کشور به سوی استفاده از خودروهای الکتریکی بروند.

به گزارش خبرآنلاین،بر اساس این طرح برای مقابله با آلودگی هوا فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید تا سال ۲۰۴۰ در انگلیس متوقف خواهد شد. این مسئله به معنای یک برد پیروزمندانه برای خودروهای الکتریکی است که در حال تسخیر تدریجی بازار با کاهش قیمت تولید و همچنین بهبود فناوری‌ خود هستند. دولت انگلیس قرار است محدوده هایی را تحت عنوان «مناطق پاک» مشخص کند که خودروهای با موتور احتراق داخلی، موظف به پرداخت مالیات در این محدوده شوند. همچنین بر اساس این طرح دولت انگلیس همچنین در نظر دارد  از تولید خودروهای الکتریکی حمایت مالی خواهد کرد.
  این اقدام بخشی از یک استراتژی سه میلیارد پوندی است که در قالب آن افزایش استفاده از اتوبوس‌های برقی، متحول‌سازی جاده‌ها برای سازگار شدن با خودروهای برقی و حتی تغییر در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در همین راستا پیش‌بینی شده است.

ب‌ام‌و به تازگی اعلام کرد که در نظر دارد کارخانه تولید خودروهای برقی اش را در شهر اکسفورد انگلیس تاسیس کند.
شرکت خودرو سازی «ولوو» نیز پیشتر اعلام کرده بود که از سال 2019 میلادی نسل جدیدی از خودروهای تمام برقی و یا «هیبریدی» را تولید خواهد کرد و بدین ترتیب پایان عمر تولید خودرو با موتور احتراق داخلی را رقم خواهد زد.سالانه بیش از 400 هزار نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند. آلمان و فرانسه هم تصمیم مشابهی برای پایان دادن تدریجی به استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی گرفته‌اند. 

۵۴۵۴ 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا