یادداشت

سام سکوتی /شهرداری تهران اتحاد را برهم نزند!

سام سکوتی بداغ

یادداشت – سام سکوتی بداغ// قهرمان سال های کودکی بیشتر فرزندانِ پسر عموما پدرانشان هستند و خوشا به حال آناني که پدرانشان در کنار عشق و محبت، فرصت آموزش درس های دیگری را هم داشته اند. از خوشبختی هاي بزرگ زندگی نگارنده، داشتن پدري از جنس شعر و شعور بوده است که بسیاری از ابیات و روایت های در ذهن را از زبان پدر آموخته ام تا معلمینی که قرار بود فرزندش را عشق بیاموزند و دگر هیچ.

یکی از جملاتی که از آقاي پدر مکرر شنیده ام در مورد سنگ محك انسانیت انسان ها بود که می گوید: برای آزمون کردن انسان ها سه عنصر کاربرد بهتری دارند: قدرت، ثروت و مورد سوم منشوری است و می تواند از شرایط ابطال وجیزه باشد که همین اشاره برای آنان که تفکر می کنند بس است!

در گذشته روزهایی داشتیم که وقت خیلی خوش بود و اصلاح طلبان در یکی از کانون های قدرت اکثریت خوبی داشتند و اگرچه یکی از بهترین دوران سیاسی کشور بود اما دعواهای درونی و شکافی که در جامعه ایجاد شده بود، منجر به اتفاقات قشنگی نشد و خروجی دولت اصلاحات مهرورزانی شد که هر قدر که از آن بیشتر فاصله می گیریم، شهرت آنها آفاق را بیشتر در می نوردد!

امروز نيز پارلمان های محلی و منطقه ای در بیشتر شهرهای بزرگ به یمن کار جبهه ای و هماهنگ جبهه اصلاحات در اختیار اصلاح طلبان است و بعضا خبرهای امیدوار کننده ای از جلسات غیر رسمی آنان خصوصا کلان شهر تهران که شهردار آن به وزیر کشور پهلو می زند، به گوش نمی رسد.

ادبیات برخی از منتخبین نسبت به دوران نامزدی آنها متفاوت شده است و گویا حرف هاي شیک، مختص دوران نامزدی است و پس از آن همگان “چه شد آن پیمان” را نجوا می کنند و یا قدرت سنگ محكي است كه چون بر تن برخي ها خورد، خود واقعي خود را نشان مي دهند و مي آموزيم كه اين است حريف اي دل تا در دوره ي بعد باد نپيماييم.

امروز موضوع شهرداری تهران در حال تبديل شدن به یک چشم اسفندیار است و اگر بزرگان بزرگی نکنند، ظلمی که به پایگاه مردمی جبهه اصلاح طلبی می شود، قابل اغماض نیست و دودی که بلند می شود شاید تا مدتها چشمان بسیاری از ما را بارانی کند.

کاش كليه کارگزاران نظام در مسیر اتحاد گام بردارند و یدک کشیدن نام اتحاد را بهانه ای برای برهم زدن اتحاد جامعه اصلاح طلبی نکنند.

نمي دانم تا كي بايد آزمون و خطاي پيروزي و شكست را تكرار كنيم كه ديگر اسير خروج از قائده نشويم؟ به نظر همچنان بازي كردن در قامت تيم پيروز را نياموخته ايم و بايد ديروز و امروز را مرور كنيم.

حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت
آري به اتفاق جهان مي توان گرفت

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا