استان هابا جوانان

در اولین رویداد تداکس دانشگاه گیلان؛ اشتراک گذاری ایده ها و تجربه ها در ۱۸ دقیقه / پرورش نگرش جدید و تفکر خلاق در دانشگاهیان

کنفرانس تداکس

روز جمعه ۲۳ تیر برای اولین برای رویداد تداکس در دانشگاه گیلان برگزار شد .

در کنفرانس تداکس که بر اساس اهداف رویدادهای تد جهانی پیش می رود ؛ به ایده ها و تجربه هایی که ارزش اشتراک گذاری دارند بها داده میشود و افراد متجرب با یک سخنرانی ۱۸ دقیقه ای ، تجربه ها و ایده های نوین خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار میدهند .

روی دیگر سکه ی زندگی آدمها 
حامد ابراهیمی یکی از برگزار کنندگان تداکس دانشگاه گیلان درباره این رویداد وضیح داد که پایه تد بر اساس خلاقیت و ایده های نوآورانه و جذب آدمهای تشنه خلاقیت است بنابراین احساس کردیم این تجربه را برای اولین بار برای گیلانی ها ایجاد کنیم .
وی درباره فرآیند انتخاب سخنرانان این رویداد ابراز کرد که با نگاه پشت و رو به دنبال افرادی بودیم که در حرفه و زندگی خود به روی دیگری توجه دارند و پس از گزینش ۳۰ نفر، به ۶ سخنران نهایی رسیدیم .
ابراهیمی با بیان اینکه تداکس پلتفرمی است که صاحب خاصی ندارد و تقدیمی به دانشجویان نسل بعد است ادامه داد : شرکت در این کنفرانس به عنوان سخنران از طریق فراخوان های وب سایت دانشگاه گیلان صورت می گیرد.

برگزار کننده رویداد تداکس در پایان به حمایت های پارک علم و فناوری اشاره نمود که تداکس با کمک های شایان این مجموعه به نتیجه رسیده است .

پرورش نگرش جدید و تفکر خلاق در دانشگاهیان

مهندس تکریمی معاونت پارک علم و فناوری گیلان درباره چرایی همراه شدن پارک با این رویداد گفت : رسالت پارک علم و فناوری استان گیلان یاری به رویدادهایی است که با اهداف پارک همسو هستند .
وی افزود : نسل جوان خلاق به دنبال کسب و کار در دنیای اقتصاد امروز است و طبیعی است که رویداد تد نه به عنوان اینکه به اشتغال ختم می شود بلکه رویدادی است که نگرش جدید و تفکر خلاق را در دانشگاهیان پرورش می دهدو البته پارک در بخش مالی و توانمند سازی و بازاریابی این افراد را حمایت میکند .

زنان ماجراجو و  ریسک پذیر رویداد تداکس گیلان

سخنرانان بخش اول این رویداد ، دو بانو جهانگرد بودند .

سارا لوئی دختری که ریسک پذیر استو به ۱۰ کشور دنیا سفر کرده است ، او ترسی از هم کلامی با غریبه ها ندارد ، ماجرا جو و هیجان طلب است و به زندگی با عینک خوشبینی نگاه می کند .

سوگل خلخلیان جهانگرد و مستند ساز که به همراه همسرش تصمیم می گیرد به سردترین و گرمترین نقطه جهان سفر کند و با مشکلاتی که در سفر برخورد میکند قوی تر از گذشته می شود . او کتابی نیز با عنوان از قطب جنوب تا کویر لوت منتشر کرده است .

آمیختگی تخیل و هنر  و تلاش برای اثبات آنچه هست

در بخش دوم رویداد، شرکت کنندگان با زندگی میرمولا ثریا و کاظم بایرام آشنا شدند .
میرمولا ثریا طراح فرش است ، او در رشته هنرهای سنتی تحصیل کرده و به دنبال نقوشی جدید در طراحی فرش است . او با بهره گیری از ساختار اسلیمی ، اشعار حافظ و هندسه لباس صوفیان فرش هایی را طراحی کرده است .

کاظم بایرام مستند سازی که به خودش لقب پسر دریا میدهد و به طور کاملا تصادفی با اتفاقات منفی علیه کشورش مواجه می شود و با نگاهی مثبت برای اثبات و نشان دادن واقعیت به دنیا تلاش می کند .
او با کاوشگری ها و به تصویر کشیدن اعجاز خلیج فارس و دریای کاسپین توانست پرچم ایران را در جشنواره های خارجی بالا ببرد و خط بطلانی بر نام ها و نظرات غیر واقعی بکشد .

نگاه نو به غذاها و مبارزه با تروریست های اکوسیستم

اعلا پیشرو و نسیم طواف زاده آخرین سخنرانان اولین رویداد تد اکس در گیلان بودند .

اعلا پیشرو سر آشپز برجسته ایرانی است که سالهای زیادی را به واکاوی رویکردهای متفاوت نسبت به غذا و نوشیدنی صرف کرده است .
او نگاه جدیدی به غذاها و دسرها و نوشیدنی ها و به چرایی مصرف بعضی غذاها در مناسبت های خاص پرداخته است .

نسیم طواف زاده فعال محیط زیست است ، او یکی از پاکسازان تالاب عینک از گیاه سنبل آبی که گیاه مهاجم اکوسیستم به شمار می آید بود. او به قدرت مردم در حل مسآئل محیط زیستی باور دارد و پروژه هایش با همین نیروها به سرانجام رسانده است .

 

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا