استان هاخبر داغ

آیا عضو جدید شورای شهر رشت، رفتگری را ادامه خواهد داد؟

عضو جدید شورای شهر رشت رفتگری

به گزارش تدبیرشرق به نقل از نشریه خط اول؛ وقتی علیپور، رفتگری که به پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر رشت راه یافته است، بارها در مصاحبه هایش تاکید می کند به شغل شریف پاکبانی ادامه خواهد داد، ادم بی اختیار به یاد حرف آقای قالیباف در مناظره تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری می افتد که گفته بود “املاک نجومی را به رفتگرها داده است.” از همان روز بود که رفتگر چهار درصدی بودن از بسیاری مشاغل مثل وزیر و وکیل، پرسود تر لقب گرفت، با این حساب باید گفت علیپور بدموقعی به شورا راه یافت، اما وی زرنگ تر از این حرفهاست و گفت شغل رفتگری را ادامه خواهد داد.

خط اول: به این اسامی دقت کنید؛ حامد عبدالهی شهردار سابق منطقه 5 رشت، رضا رسولی، حجت جذب، فاطمه شیرزاد اعضای فعلی شورای اسلامی شهر رشت، جلال الدین محمد شکریه نایب رییس اتاق اصناف کشور، محمدحسن عاقل منش عضو چندین دوره شورای اسلامی شهر رشت که جملگی به شورای پنجم راه یافتند و یا بهراد ذاکری پزشک، عبدالرضا ابراهیمی مهندس، اسمعیل عبداللهی، عبدالرضا بی آزار فرمانداران اسبق گیلان، فرانک پیشگر عضو فعلی شورای اسلامی شهر رشت، سیدشمس شفیعی و سینا مقدادی از فعالان سیاسی اجتماعی خوش نام شهر که اعضای علی البدل شورای پنجم شدند و حتی اسامی چون کارگرنیا، محمود باقری، مظفر نیکومنش، موسوی روزان از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر رشت، محمودیان، هادی رمضانی، الطافی، موسی ناصح از اعضای سابق شورای اسلامی شهر رشت، مرتضی شگفت، غلامرضا خاکسار شهرداران پیشین رشت، محمد تقی نظری، داریوش رحمتی، علیرضا قانع، مختار جباری از معاونین و روسای سازمانهای شهرداری رشت، میربلوک و حیدری از بستگان نزدیک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و 285 نام کوچک و بزرگ دیگری که یک رفتگر ساده به راحتی هر چه تمام تر آنها را کنار گذاشت و شد عضو پنجم پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت.

همه اش یک میلیون تومان، آن هم از کیسه دوستان و همکارانش برای تبلیغات انتخاباتی خرج کرده بود، نکته جالب اینجاست که 10 هزار پوستر و کارت چاپ کرده بود و 18 هزار رای آورد، یعنی هر پوستر تقریبا دو نفر را مجاب کرد که به وی رای دهند، درحالیکه برخی ها بیش از پانصد هزار پوستر چاپ کردند و نتوانستند حتی پانصد رای جمع کنند.

نباید به حساب عدم تخصیص منابع مالی گذاشت، بلکه عکسی اینچنین بی آلایش و ساده با لباس نارنجی رفتگری و گردنی کج، پای پوسترش، ذکاوتی خاص می خواست که تنها از ذهن خلاق و روابط عمومی خوانده محمد حسن علیپور کسبخی می توانست بیرون تراود.

غیر سیاسی ترین عضو پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر رشت در طرفه العینی در کانون توجهات محلی و ملی و حتی بین المللی قرار گرفت، وی دیگر آن رفتگر دیروز کوچه های شهر ما نیست که یک بار بگوید 17 سال، بار دیگر بگوید 15 سال و دگر بار بگوید 13 سال است که رفتگری می کند و کسی نباشد که به این آمار متناقضش گیر دهد. علیپور 42 ساله که آن اسامی پرطمطراق را پشت سر گذاشته بود اکنون یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت است و باید مراقب کلامش باشد.

وی در مصاحبه های دیگری مدام تاکید کرد که قصد دارد با لباس رفتگری در صحن شورا حاضر شود که البته کاری نیکو و پسندیده است و همچنین اعلام داشت در کنار شورای شهر به شغل شریف رفتگری نیز ادامه خواهد داد.

اما این اظهارات بی اختیار هر کسی را به یاد حرف های جناب آقای قالیباف شهردار تهران می اندازد که در مناظرات تبلیغاتی تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری اخیر وقتی در خصوص املاک نجومی مورد هجمه قرار گرفت، گفت: این املاک را براساس ضوابطی ما به رفتگرها داده ایم.

البته رفتگرهایی که قالیباف مدنظرش بود غالبا یا معاون شهردار بودند یا شهردار مناطق مختلف تهران و یا مناصب حساس دیگری داشتند که قالیباف املاک چند میلیاردی را با بیش از 50 درصد تخفیف به انها واگذار کرده بود.

حال علیپور در همان خیال که ممکن است روزی در شهرداری کلانشهر رشت هم بواسطه قرابت نزدیک شهردارش با شهرداری تهران شاید روزی این اتفاق بیفتد و املاک لااقل میلیونی را به رفتگرها هدیه دهند تاکید دارد که در منصب دیرین خود باقی خواهد ماند.

اری آقای علیپور از هول حلیم در دیگ افتاد، ولی حافظان بیت المال همانطور که شهرداری رشت را از لوث وجود این بذل و بخشش گران پاک نمودند شهرداری تهران را هم به زودی پاک خواهند کرد، آن وقت است که رفتگر ما که در دیگ افتاده تبدیل به ته دیگ شود.

البته این مزاحی بیش نبود و صرفا خواستیم به این عضو محترم شورا یادآوری کنیم مرز بین خوش نامی و بدنامی تار مویی است، اگرچه تو در یک خانه کوچک استیجاری در محله پایین شهر زندگی می کنی، اما با داشتن عزت نفسی بلند و البته علیرضای نازنین (فرزند 10 ساله ات) هرگز اصل و نصب خود را فراموش نخواهی کرد و نیاز به املاک نجومی نخواهی داشت.

تو همانطور که گفتی دغدغه ات نبودن گاهی حتی حبه ای قند بر سر سفره های همکارانت هست و هرگز از این مهم کوتاهی نخواهی کرد. اعضای شورای قبلی وعده هایشان به رفتگران را فراموش کرده اند اما تو نمی کنی. انتخاب تو باید زنگ خطری برای مجموعه مدیریت شهری محسوب شود تا عملکرد خود را اصلاح کنند، یادت نرود 18 هزار نفر مستقیم و صدها هزار نفر غیر مستقیم پشتیبانت خواهند بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا