استان هااسلایدر

مدیریت نادرست منابع آبی آستارا موجب استفاده‌های‌غیرمجاز از شبکه‌های توزیع شده است

منابع آبی آستارا

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مدیریت نادرست منابع آبی این شهرستان موجب استفاده های غیرمجاز و غیر رسمی از شبکه های توزیع آب آستارا شده است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایلنا، یونس رنجکش در کمیته تخصیص آب آستارا که با حضور مسئولان حوزه تولید و توزیع منابع آبی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: وجود چند هزار انشعاب غیرمجاز از شبکه‌های رسمی توزیع آب از یک سو نشان از عدم مدیریت صحیح منابع آبی شهرستان دارد و از سوی دیگر سو استفاده‌هایی است که از این منابع می شود.
وی افزود: هرچند که شبکه‌های توزیع آب در آستارا فرسوده و قابلیت انتقال بهینه آب را ندارد، اما مهمترین مشکل در آستارا مصرف بالای آب و هدر رفت آن است که به دلیل گردشگر پذیر بودن این شهرستان شاهد مصرف بیش از تولید و انتقال آن هستیم.
وی اضافه کرد: مسئولان مربوطه باید هرچه سریع تر طرحی جامع در این زمینه فراهم و در کنار بازرسی های فوری برای جلوگیری از سو استفاده از منابع آبی و برداشت های غیر مجازی که از این شبکه می شود اقدام کنند.
فرماندار آستارا یاد آور شد: قطع مکرر آب در شهرستان بویژه مناطق روستایی، باید هر چه سریع تر برای آن چاره اندیشی شود و با لایه روبی چاه ها و بررسی وضعیت لوله های شکسته شبکه انتقال آب نسبت به اصلاح آن بویژه در شرایطی که در فصل گرما و افزایش میزان مصرف آب قرار داریم، اقدام شود.
رنجکش همچنین به مدیران آب و فاضلاب شهرستان تاکید کرد در کنار اصلاح سیستم نسبت به آمورش شهروندان آستارا و اعلام واقعیت های مصرف بی رویه و غیر اصولی آب برنامه ریزی هایی داشته باشند.
وی بر ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در شهرستان تاکید کرد و افزود: هیچ درنگی در این زمینه جایز نیست و باید هر چه سریعتر اصلاحات لازم با استفاده از منابع ملی و استانی انجام و مدیران شهرستان باید از پشت میزهای خود خارج شوند .
در این جلسه هرکدام از مسوولان مربوطه با ارایه آمارها و اقدامات انجام شده در زمینه تولید و مصرف آب در آستارا، خواستار حمایت های ملی در رفع مشکلات شهرستان شدند و فرماندار نیز از آنان خواست تا با ایجاد کارگروهی کارشناسی نسبت به برنامه ریزی های لازم با مدیران استانی اقدام کنند.

photo_2017-07-06_10-22-33

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا