استقبال مخاطبان سینمای ایران از طرح سهشنبههای نیمبها
بررسی آماری تعداد مخاطبان و میزان فروش فیلمها در روزهای سهشنبه نشان میدهد که اجرای طرح فروش بلیت نیمبها در این روز، نقش مهمی در میزان استقبال تماشاگران سینمای ایران از فیلمهای حاضر در چرخه اکران داشته است.
به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، اجرای طرح «سهشنبههای نیمبها» در سینماهای کشور به سنتی محبوب برای مخاطبان تبدیل شده است. تازهترین آمارها از فروش و تعداد مخاطبان در سال جاری نشان میدهد که این طرح نهتنها توانسته خانوادههای بیشتری را به سالنهای سینما بکشاند، بلکه باعث رونق حداکثری سالنهای سینما در سراسر کشور شده است. به گونهای که مطابق با آمار احصا شده از مجموعهها و پردیسهای سینمایی در سراسر کشور، در مجموع ۲۰ روز سهشنبه از ابتدای سال تاکنون، حدودا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب به تماشای فیلمهای حاضر در سبد اکران نشستهاند.
«فروردین»؛ شروع پرقدرت سال جدید با استقبال مخاطبان
در فروردینماه، همزمان با نوروز و آغاز اکرانهای تازه، اجرای طرح فروش بلیت نیم بها در روز سه شنبه باعث شد تا در مجموع و در روزهای پنجم، دوازدهم، نوزدهم و بیستوششم فروردین ماه، بیش از ۶۳۰ هزار نفر به تماشای فیلمهای روز سینمای ایران بنشینند. اوج این استقبال در ۲۶ فروردینماه رقم خورد. روزی که ۱۹۱ هزار و ۸۲۴ نفر به سینما رفتند و گیشهها را گرم کردند.
«اردیبهشت»؛ عبور از مرز ۹۰۰ هزار مخاطب
در طول پنج روز سهشنبه حاضر در دومین ماه سال، سینماهای سراسر کشور پذیرای بیش از ۹۰۰ هزار مخاطب بودند. آماری که نشان میدهد اجرای طرح فروش بلیت نیمبها در این روز، نقش مهمی در جذب مخاطبان به سالنهای سینما داشته است. بیشترین میزان استقبال مخاطبان در دومین ماه سال نیز در تاریخ دوم اردیبهشتماه و با ثبت ۱۹۵ هزار و ۵۴۶ نفر مخاطب رقم خورده است.