تعلیق «شیوه»؛ توقف مناظرههای سیاسی در تلویزیون
مجری برنامه تلویزیونی «شیوه» خبر تعلیق این برنامه را تایید کرد و گفت: در تاریخ ۲۷ مرداد امسال، رئیس پیشین دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در این برنامه جملهای حاشیهساز را بر زبان آورد و پس از آن تولید و پخش برنامه متوقف شد.
به گزارش تدبیرشرق، مجری برنامه تلویزیونی «شیوه» خبر تعلیق این برنامه را تایید کرد و گفت: در تاریخ ۲۷ مرداد امسال، رئیس پیشین دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در این برنامه جملهای حاشیهساز را بر زبان آورد و پس از آن تولید و پخش برنامه متوقف شد.
عطاءالله بیگدلی، مجری برنامه «شیوه» که از شبکه چهار سیما پخش میشد اظهار داشت: بعد از جلسه آخر که آقای علی انتظاری، رئیس پیشین دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار نظر جنجالی داشتند، دوستان تصمیم گرفتند برنامه تعلیق بشود. مدیر شبکه چهار با مسئولان بالاتر صداوسیما وارد مذاکره شدند و سه حالت را پیشبینی کردند. برنامه به همین شکل ادامه بدهد؛ «شیوه» تغییر شکل بدهد یا کلا تعطیل شود.
وی افزود: تا جایی که می دانم هنوز تصمیمی گرفته نشده است به همین خاطر برنامه معلق است و تولید نمی شود.
بیگدلی با اشاره به تحولات منطقهای در دو ماه اخیر توضیح داد: برنامه «شیوه» بنایش بر مناظره است و سیاست صداوسیما این نیست که درباره جنگ و درگیری موافق و مخالف صحبت کنند. بنابراین اتفاقات اخیر هم در تولید نشدن برنامه تاثیرگذار بود. البته درباره «مسئلۀ فلسطین» یک مناظره بین آقایان صادق زیباکلام و ماشالله شمس الواعظین برگزار کردیم. پیشنهاد ما این بود که درباره اتفاقات دو ماه اخیر در همان فضا برنامه بسازیم.
این مجری درباره تاثیرات تعطیلی «شیوه» گفت: برنامه تلویزیونی نباید از ریتم بیفتد. وقتی مدتی تعطیل باشد و دوباره بخواهد شروع کند کارش سخت میشود.
مجری «شیوه» درباره آینده برنامه گفت: ریز ماجرا را خبر ندارم. آقای شاهمرادی مدیر شبکه چهار مشغول رایزنی هستند. من نمیدانم تصمیم مقامات چیست.
برنامۀ «شیوه» برنامهای گفتگو محور در باب حکمرانی است که تاکنون چهار فصل از آن از شبکۀ چهار سیما پخش شده است. در این برنامه به موضوعات روز، مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداخته میشود و افراد صاحبنظر و کارشناس در هر قسمت مهمان برنامۀ «شیوه» به میزبانی عطاءالله بیگدلی میشوند تا با گفتوگو و مناظره در باب موضوع مطرحشده، به تحلیل، نقد و بیان دیدگاههای مخالف و موافق خود در زمینۀ عنوان مورد بحث بپردازند.