آخرین خبرهابین الملل

حزب حاکم گرجستان در‌انتخابات پیروز شد

کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان اعلام کرد که پس از شمارش ۹۷ درصد آراء، حزب حاکم «رویای گرجستان» با کسب ۵۴.۲۴ درصد آرا پیروز انتخابات پارلمانی این کشور شده است. حزب «ائتلاف برای تغییر» با ۱۰.۸ درصد آرا در رتبه دوم و حزب «اتحاد - جنبش ملی» با ۱۰.۱ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

حزب حاکم گرجستان در‌انتخابات پیروز شد

به گزارش تدبیرشرق، کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان اعلام کرد که حزب حاکم در این کشور با کسب بیش از ۵۰ درصد آراء پیروز انتخابات پارلمانی شده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان اعلام کرد که پس از شمارش ۹۷ درصد آراء، حزب حاکم «رویای گرجستان» با کسب ۵۴.۲۴ درصد آرا پیروز انتخابات پارلمانی این کشور شده است.

حزب «ائتلاف برای تغییر» با ۱۰.۸ درصد آرا در رتبه دوم و حزب «اتحاد – جنبش ملی» با ۱۰.۱ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

انتخابات پارلمانی گرجستان دیروز شنبه ۲۶ اکتبر برگزار شد.

این اولین انتخابات در این کشور بود که با استفاده از صندوق‌های الکترونیکی رای در ۷۴ درصد شعب رای گیری برگزار شد و تقریباً ۹۰ درصد رای دهندگان را تحت پوشش قرار داد.

بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات، میزان مشارکت در انتخابات ۵۸.۹۴ درصد بوده است.

سه حزب اپوزیسیون پیشتر پس از اولین انتشار داده‌های رای گیری اعلام کرده بودند که نتایج انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند.

ائتلاف مخالفان اوایل سال جاری میلادی چند تظاهرات بزرگ خیابانی علیه دولت به راه انداخت؛ تظاهراتی که در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی» برگزار شد.

هم حزب حاکم و هم ائتلاف مخالفان نسبت به مداخله احتمالی در انتخابات هشدار داده‌اند و حزب حاکم رویای گرجستان نگران مداخله آمریکا در انتخابات است.

دولت گرجستان پیش از این نگرانی خود نسبت به شورش در این کشور در روز انتخابات اعلام کرده بود؛ به‌طوری که «ایراکلی کوباخیدزه» نخست‌وزیر گرجستان هشدار داده که هر گونه تلاش برای هجوم یا مسدودکردن ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات مجازات حبس خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا