آخرین خبرهااستان هااسلایدرتیتر اولخبر داغفوری

اُستاندار غیر اِستاندارد!

از رنجی که ‌می‌بریم

اُستاندار غیر اِستاندارد!

اختصاصی تدبیرشرق// از رنجی که ‌می‌بریم نام یکی از رمان های معروف جلال آل‌احمد است که در سال 1236 منتشر گردید و این رمان، رویکردی سیاسی-انتقادی از وضعیت اجتماعی زمان خود داشت.

در این یادداشت، نویسنده قصد دارد با بهره‌گیری تمثیل لغتی از نام رمان آل‌احمد استفاده کند و بگوید چه رنج ها و چه مشقاتی بر مردم در آن سه سال حادث گردید که چنان با صلابت حزم 15تیر پای صندوق رای حاضر گردیدند و راه منزل را به بانیان وضع موجود نشان دادند.

در این نه به وضع موجود، گیلانیان نیز نقش بسزایی داشتند و با 550 هزار رای به دکتر پزشکیان برادری خود را ثابت کردند و نائل به کسب رتبه هشتم در احتساب درصد آرای فرد پیروز میان 31 استان کشور گشتند.

اما هم‌اکنون اخبار ناگواری از وزارت کشور به گوش می‌رسد. پس از انتصاب منغص استاندار کردستان که نه تعرفه ستاد انتخاباتی بود و نه جزو گزینه‌های جبهه اصلاحات استان، حال زمزمه‌هایی در وزارت کشور خبر از سناریویی مشابه برای استان گیلان می‌دهد.

آیا رواست به اسم وفاق ملی نیروهای سیاسی راستین استان گیلان حذف شده و کسی که سه سال گذشته در تخریب اصلاح‌طلبان از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و هیچ وفاقی در خط و مش سیاسی وی مشاهده نگردیده، نامش به عنوان گزینه استانداری مطرح گردد؟

مردم نشان دادند خواهان ادامه مسیر دولت قبل نبوده و به آن رای ندادند. اینک سوال این است، اصرار بی‌جا وزارت کشور بر استفاده از برخی نیروهای دولت مذکور در پست‌های کلیدی چیست؟

شهرِ یاران بود و خاک مهربانان این دیار / مهربانی کی سرآمد؟ شهریاران را چه شد؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا