آخرین خبرهااستان هااسلایدرتدبیر ورزشیتیتر اولخبر داغفوری

انتظار مردم گیلان از دنیامالی/ به حادثه فوت هوادار ملوان ورود کنید

انتظار مردم گیلان از دنیامالی/ به حادثه فوت هوادار ملوان ورود کنید

اختصاصی تدبیرشرق// تلاقی دو خبر در روزهای گذشته، خاطر فوتبال دوستان را مکدر نمود. خبر اول: دبیر کل و هیات مدیره فدراسیون فوتبال کویت در پی بیهوش شدن چند تن به دلیل گرما‌زدگی استعفا نمودند. خبر دوم: هوادار انزلی‌چی ملوان در اصفهان به دلیل سکته قلبی درگذشت.

هواداری که به دلیل ندانم‌کاری ناظر بازی جان خود را از دست داد و در دفاعیه خود در برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش اذعان دارد: بر اساس کدام قانون آیین‌نامه باید بازی را متوقف می‌کردم؟
داوود رفعتی ناظر بازی سپاهان و ملوان با چند ده سال سابقه فوتبالی هنوز به آیین نامه مسلط نیست و نمی‌داند آیین نامه برای چنین موقعیتی قانونی مهیا نموده.
آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران، ماده ۱۳- لغو یا تعلیق(متوقف کردن) مسابقه، ماده ۶:
اگر چنانچه در طول بازی اتفاق خاصی مشاهده یا گزارش شود که امنیت و ایمنی بازیکنان، کادرفنی، تماشاگران و یا دیگر عوامل برگزاری حاضر در ورزشگاه را تهدید نماید، مسئول برگزاری مسابقه موضوع را به اطلاع داور می‌رساند و داور تصمیم به تعلیق و یا تعطیلی بازی می‌گیرد.

این ماده به وضوح نشان می‌دهد ناظر بازی اهمال کاری کرده‌است و آیین‌نامه را رعایت ننموده. حال با وقاحت هرچه تمام‌تر در برنامه زنده حاضر می‌شود و بدون معذرت خواهی و با لحنی طلبکارانه مجری را خطاب مورد مواخذه قرار می‌دهد که طبق کدام آیین نامه؟؟
آقای رفعتی از شما که انتظاری نمی‌رود و حتی در یاد داریم که در جشن قهرمانی پرسپولیس در قائم‌شهر از دنیای فوتبال خداحافظی نموده ولی به دلیل ول‌نکن بودن باز هم به این عرصه برگشتید تا مرتکب این جنایت در فولاد شهر بشوید.
آقایان فدراسیون نشین هم‌که ککشان نمی‌گزد و به دادن بیانیه‌ای اجمالی اکتفا کرده‌اند. اصلا آن‌ها را با هیات مدیره فدراسیون کویت که بخاطر بیهوش شدن چند تن بخاطر گرما استعفا داده‌اند مقایسه نکنید که به‌ آقایان برنخورد.
اما جناب آقای دنیا‌مالی وزیر محترم ورزش و جوانان به ناحق یکی از همشهری‌هایتان در فولادشهر جان خود را از دست داده. امید است با پیگیر جامع حضرتعالی، مسببان و خاطیان این حادثه ناگوار شناسایی و به مراجع قضایی تحویل گردند.

هیات تحریریه تدبیرشرق ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزو دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا