آخرین خبرهااسلایدرتیتر اول

فیلم های سیاسی سینمای ایران/ اختصاصی تدبیرشرق

فیلمهای سیاسی سینمای ایران/اختصاصی تدبیرشرق

اختصاصی تدبیرشرق// فیلمهای سیاسی سینمای ایران
شما کدوم فیلم سیاسی رو دوست داشتید؟

#گوزن_ها
#مسعود_کیمیایی را میتوان یکی از سیاسی ترین فیلمسازان سینهای ایران دانست و گوزنها» که یکی از مهمترین فیلمهای جریان موج نوی سینمای ایران است را میتوان سیاسی ترین فیلم کیمیایی تلقی کرد.

گوزن ها

#آژانس_شیشه_ای
#ابراهیم_حاتمی_کیا بیشترین فیلمهای سیاسی سینمای ایران را ساخته وجهه انتقادی آژانس شیشه ای و مرثیه خوانی اش بر آرمانهای انقلابی آن را بدل به یکی از فیلمهای سیاسی پویایی میکند که هنوز هم قابل تامل است.

آژانس شیشه ای

#اعتراض
مسعود کیمیایی با ساخت اعتراض یکی از اولین فیلمسازانی میشود که درباره اتفاقات دوم خرداد، موضع گیری میکند. «اعتراض» هر چند یکی از فیلمهای متوسط کارنامه فیلمساز محسوب میشود اما اهمیتی انضمامی پیدا میکند.

اعتراض

#بادیگارد
ابراهیم حاتمی کیا سالها بعد از آژانس شیشه ای دوباره حاج کاظمش را احیا می.کند حاج حیدر که سال ها محافظ نظام و شخصیتهایش بوده حالا دچار تشکیک شده و آرمانهایش را از دست رفته مییابد این همان موقعیت همدلی برانگیز قهرمان با تماشاگر است.

بادیگارد

#اشغال_های_دوست_داشتنی
فیلمی که دلیل اصلی توقیفش ارتباط تنگاتنگ داستان با جریانات سال ۸۸ بوده .است #امیر_یوسفی در لوای تعریف داستانی در دل اتفاقات آن سال سعی دارد به گفتمانی درون فیلمی میان گروهها و جناحهای مختلف سیاسی برسد. مادر خانواده نمادی است از سرزمین ایران که هر کدام از فرزندان راه خود را پیش گرفته اند.

#دیدن_این_فیلم_جرم_است
یک فیلم جالب توجه از کارگردان فیلم اولی فیلمی که فارغ از جناح بندیها و تیم کشیها یک قهرمان مستقل میپروراند که بیش از اسمها و گروهها احقای عدالت برایش اهمیت دارد هر چند فیلم محصول حوزه هنری بود اما اکرانش به مشکل خورد و بارها توقیف شد.

دیدن_این_فیلم_جرم_است

#قلاده‌های_طلا
کارگردان فیلم، ابوالقاسم طالبی تصمیم داشته در ابتدا نام فیلم «ترور رئیس‌جمهور» گذارده شود که به موجب نامه‌ای که از دفتر هاشمی رفسنجانی به دست وی می‌رسد، از این کار نهی می‌شود و نام فیلم به قلاده‌های طلا تغییر پیدا می‌کند.

قلاده‌های_طلا

#ماجرای_نیمروز
این فیلم رابطهٔ بین یکی از اعضای سپاه و زنی از اعضای گروه سازمان مجاهدین خلق را که در گذشته در دانشگاه همکلاسی بودند، نشان می‌دهد.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا