آخرین خبرهایادداشت

آقای دکتر پزشکیان ، روابط عمومی ها نیاز به بازنگری و تقویت دارند

آقای دکتر پزشکیان ، روابط عمومی ها نیاز به بازنگری و تقویت دارند

به گزارش تدبیرشرق، شاهین جهانگیر بلورچیان در یادداشتی نوشت: این روزها حوزه روابط عمومی در کشور نیازمند حمایت دولت جدید برای بازنگری و تقویت است.

اینکه در چند سال گذشته پر و بال روابط عمومی در وزارت خانه ها و دستگاههای اجرایی زده شده و روز به روز نگاه مدیران بالا دستی به این بخش مهم بسیار ساده انگارانه شده و یک روابط عمومی ضعیف تحویل جامعه داده شد، بر دست اندرکاران این حوزه پوشیده نیست.

ضعیف شدن روابط عمومی از روزی رقم خورد که پست های سازمانی این حوزه در پست های حوزه دفتری وزارت خانه‌ ها ادغام شد و در استان ها نیز در ادارات کل و استانداری ها تخصص داشتن مدیر روابط عمومی خیلی مهم‌ نبود.

در عصری که اطلاع رسانی در لحظه حرف نخست را می زند و افکار عمومی تشنه شنیدن و روایت صحیح خبر هستند اگر اهل خانواده روابط عمومی باشید دلتان به درد می آید که ببینید در صده جدید هنوز برخی مدیران با افکار صده قبل روزگار می گذرانند.

اینکه می گوییم ادغام پست روابط عمومی در حوزه دفتر کاری غلط بوده به این دلیل است که مدیران ارشد و استانداران طبق عادتی دیرینه افرادی را برای حوزه دفتر خود انتخاب می کنند که ابتدا امین بوده و قابل اعتماد برای خود باشند و در این بین داشتن تخصص حوزه روابط عمومی شاید اصلا برایشان مهم نباشد ، این در حالی است که در استانداری ها در طول چند سال گذشته پستی به نام مدیر کل روابط عمومی حذف و در دفتر استاندار ادغام شده است ، حالا شما بیندیشید که یک مدیر حوزه استاندار با همه وظایف مهم‌ برای برنامه ریزی پیشبرد امور و ساعت بندی برنامه های استاندار چگونه وقت می کند به روابط عمومی هم بپردازد و نگاهی حرفه ای و تخصصی و کارشناسی به این حوزه مهم‌ داشته باشد. از سوی دیگر در برخی استانها به دلیل همین ادغام، مدیریت روابط عمومی بیشتر به حاشیه رانده شده و افراد متخصص حاضر نیستند زیر نظر افرادی که پست مدیر کلی حوزه دفتر و روابط عمومی را یدک می کشند و تخصصی در روابط عمومی ندارند، فعالیت کنند و در برخی استانداری ها عملا پست مدیریت روا بط عمومی خالی مانده و تنها کارشناسان این حوزه در بخش رسانه به پوشش دیدار های استاندار مشغول هستند و عملکرد اطلاع رسانی درستی در این زمینه در دستگاهها صورت نمی گیرد. اینکه دستگاههای اجرایی بدون روابط عمومی باشند و بالا دستی ها هم خیلی در این زمینه برایشان بود و نبود مدیر روا بط عمومی مهم نباشد، باید به سوگ نشست و بسیار بسیار گریست .
رییس جمهوری در مناظرات و سخنرانی های خود بارها بر اجرای عدالت و برنامه ریزی بر پایه چشم انداز و برنامه هفتم تأکید کرد و اکنون این پرسش را باید‌ از ایشان داشت که روا بط عمومی به عنوان رکن مهم جامعه مردمسالار و قلب پر توان وزارت خانه ها و دستگاههای اجرایی در کدام قسمت این چشم انداز دیده شده است. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم و در چشم انداز به قطب نخست منطقه برسیم ابتدا باید اهمیت و قدرت روابط عمومی را باور کنیم .

چه بسیار افراد متخصص و آگاهی که به گوشه رانده شده اند و چه افرادی که به قول آقای پزشکیان‌ بدون دلیل موجه بالا رفته اند و باید پایین بیایند، در حوزه روابط عمومی هم برخی افراد بدون هیچ تخصصی بالا رفته اند و باعث آسیب جدی به هنر هشتم شده اند و باید پایین بیایند. برای دولت وفاق ملی اگر اطلاع رسانی و ارتباط با مردم و درک صحیح از مشکلات جامعه مهم هست باید بدون درنگ برای تقویت و حمایت از روابط عمومی اقدام نماید.

بازنگری در پست های سازمانی و تدوین آیین نامه جدید شرح وظایف روا بط عمومی دستگاههای اجرایی کشور و شناخته شدن شغل عمومی به عنوان سخت و زیان آور و استفاده کارکنان این حوزه از مزایای شغلی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و تشکیل شوراهای عمومی در همه استانها و شهرستانها و وزارت خانه و سازمانها و الزام انتخاب افراد متخصص در مدیریت روا بط عمومی ها و عدم نگاه سیاسی به این حوزه می تواند در کمترین زمان باعث تحولی بزرگ در سطح عمومی های کشور شود.

دولت اگر می خواهد موفق شود باید روابط عمومی ها را باور نماید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا