آخرین خبرهافرهنگی و هنریملی

اکثریت خبرنگارند و بخشی خبرنگارترند!

این وسط به چه کسی شکایت کنیم! کدام نهاد قرار است حامی خبرنگاران باشد. وقتی خانه مطبوعاتش هم تبدیل شده به گعده فامیل بازی عده‌ای خاص که هرکس را دوست دارند در هر زمانی به ویژه موقع انتخابات حذف می‌کنند و هرکس را دوست دارند اضافه می‌کنند و اداره ارشاد هم حمایت می‌کند

اکثریت خبرنگارند و بخشی خبرنگارترند!

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از رشتکده برنامه‌‌های روز خبرنگار با هدیه ۵۰۰ هزار تومانی وزارت ارشاد به خبرنگاران سامانه جامع آغاز شد. این وسط ۲۰۰ گیگ اینترنت را هم فراموش نکنید! برای برخی نیز اینترنت بدون فیلتر اعطاء شده و مزایای کوچک دیگر! اما سود اصلی خبرنگاری برای از ما بهتران است که نیازی به ارسال آثار در سامانه و توضیح به صغیر و کبیر ندارند. برای کسانی است که یا وزیر هستند و یا ارتباطات خوبی با وزیر و آن بچه‌های بالا دارند و برای آن‌ها در اسرع وقت روزنامه و پایگاه صادر می‌شود و یا با کمترین کار بیشترین یارانه را می‌گیرند.

در اخبار آمده است مجوز روزنامه و سایت برخی افراد منتسب به دولت سیزدهم در کوتاهترین زمان ممکن صادر شده است. برای خود وزیر ارشاد که از همه خنده‌دارتر است! چون نام  سایت «شهید جمهور» است و این یعنی بعد از سانحه هوایی رئیس جمهور فقید درخواستش ثبت شده است! علی نادری، یاسر جبرائیلی، محسن منصوری هم بدو بدو درخواست ثبت کرده‌اند و ناگهان صاحب رسانه شده‌اند. بعد بقیه برای مجوز باید بدوند و منتظر بمانند که بعد چندین بررسی نظارتی و جلسات حضوری و تلفنی در موردشان تصمیم گیری شود.

این وسط به چه کسی شکایت کنیم!؟ کدام نهاد قرار است حامی خبرنگاران باشد. وقتی خانه مطبوعاتش هم تبدیل شده به گعده فامیل بازی عده‌ای خاص که هرکس را دوست دارند در هر زمانی به ویژه موقع انتخابات  حذف می‌کنند و هرکس را دوست دارند اضافه می‌کنند و اداره ارشاد هم حمایت می‌کند، دیگر تنها راه این است که شکایت به خدا ببریم!

در جایی دیدم که  که زن و شوهری هستند که اداره ارشاد به آن‌ها گفته حق استفاده از یک دفتر برای هر دو نفر را ندارند. ظاهرا کارشناسان وزارت ارشاد از اجاره دفتر و هزینه‌ها یک چیز فرضی شنیده! قرار بود طرح تسهیل کسب و کار ارائه دهند! ولی آن‌چه می‌بینیم بیشتر طرح جداسازی خانواده‌ها از یکدیگر است. آن وقت چگونه است که عده‌ای در یک مکان چندین روزنامه بیشتر از حد مجاز دارند و کسی به آن‌ها کار ندارد.

سامانه الکترونیکی مطبوعات و همین نیمچه شفافیت چیزی جزء مصیبت برای خبرنگاران واقعی ایجاد نکرده است. اصطلاح «سامانه جامع»  مثل افزایش قیمت می‌ماند که اسمش را گذاشته‌اند« اصلاح قیمت‌ها» و از این قبیل تغییر اسامی! کدام سامانه جامع مد نظرشان است که کارها در آنجا لنگ می‌ماند و سودش را کسان دیگر می‌برند. کاش به جای آن پانصد هزار تومان که به صورت مثلا عادلانه تقسیم شد عدالتی حاکم بود که فکر نمی‌کردیم عده‌ای خبرنگارترند! بدون این که حتی چیزی درخور نوشته باشند و یا هنری بیشتر به نام آن‌ها ثبت شده باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا