آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

حسن روحانی: شاخص فلاکت در این ۳ سال، در تاریخ قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه گذشته (۳۰ خرداد) در دیدار جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با مقایسه کارنامه ۳۲ ماهه دولت سیزدهم با دولت یازدهم در حوزه اقتصادی گفت: شاخص فلاکت در این ۳ سال، در تاریخ قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بود. شاخص فلاکت در سال ۱۴۰۱، ۵۴ درصد بود. در ابتدای سال ۹۲ شاخص فلاکت ۴۲ درصد بود که در سال ۹۵ به ۱۹ درصد و سال ۹۶ به ۲۰ درصد رساندیم.

روحانی: شاخص فلاکت در این ۳ سال، در تاریخ قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بود
به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه گذشته (۳۰ خرداد) در دیدار جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با مقایسه کارنامه ۳۲ ماهه دولت سیزدهم با دولت یازدهم در حوزه اقتصادی گفت: شاخص فلاکت در این ۳ سال، در تاریخ قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بود. شاخص فلاکت در سال ۱۴۰۱، ۵۴ درصد بود. در ابتدای سال ۹۲ شاخص فلاکت ۴۲ درصد بود که در سال ۹۵ به ۱۹ درصد و سال ۹۶ به ۲۰ درصد رساندیم.
اظهارات وی به شرح زیر است:
* هیچ وقت در تاریخ ایران بعد از جنگ جهانی دوم سه سال متوالی تورم ۴۰ درصدی نداشتیم. در این ۳ سال تورم بالای ۴۰ درصد بود.
* حسن روحانی: شاخص فلاکت در این ۳ سال، در تاریخ قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بود. شاخص فلاکت در سال ۱۴۰۱، ۵۴ درصد بود. در ابتدای سال ۹۲ شاخص فلاکت ۴۲ درصد بود که در سال ۹۵ به ۱۹ درصد و سال ۹۶ به ۲۰ درصد رساندیم.

اولین دولت پس از انقلاب بودیم که دو سال و نیم متوالی تورم تک‌رقمی داشتیم

* رشد اقتصادی سال ۹۱ منهای ۸.۵ درصد بود. سال قبل از آن هم منفی بود. در ۴ سال اول رشد اقتصادی به طور متوسط ۴.۶ درصد بود. در سال ۱۳۹۵ با ۱۴.۲ درصد، اولین رشد اقتصادی دنیا را داشتیم.
* در ۳۲ ماه دولت یازدهم نرخ دلار حدود ۹ درصد افزایش پیدا کرد. در ۳۲ ماه اخیر نرخ دلار ۱۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است. در ۳۲ ماه نخست دولت یازدهم قیمت سکه ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد. در ۳۲ ماه اخیر قیمت سکه حدود ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ از ۱۱ میلیون تومان در آخر دولت دوازدهم به بالای ۴۰ میلیون رسیده است. ۳۲ ماه دولت یازدهم را با سیزدهم در همه حوزه‌ها با هم مقایسه کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا