آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسیملی

علی ربیعی: پزشکیان «خود خودش» است/ هرچه می‌گوید بر همان گفته تا به آخر، استوار خواهد ماند

علی ربیعی: پزشکیان «خود خودش» است/ هرچه می‌گوید بر همان گفته تا به آخر، استوار خواهد ماند

سخنگوی دولت دوازدهم در یادداشتی نوشت: پزشکیان ذاتا مصلح است و نیازی ندارد اصلاح‌طلبی خود را ثابت کند. دوم آنکه در برابر نظرات کارشناسی متواضع است و برای رسیدن به اهداف، منعطف نسبت به ضرورت‌ها و تغییرات با نگاه نخبگانی است.

به گزارش تدبیرشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم، در یادداشتی با عنوان «پزشکیان چنان که من شناختم» در روزنامه اعتماد نوشت:

یکی از حساسیت‌های گروه‌های سیاسی، نخبگان و حتی آحاد مردم و رای‌دهندگان، تغییرات رفتاری چهره‌ها و نقش‌هایی است که افراد در طول زمان، از خود نشان می‌دهند؛ به ویژه افرادی که قصد دارند در معرض انتخاب قرار بگیرند. البته این حساسیت از ویژگی‌های امیدوارکننده جامعه ایران است.

مردمی که از دروغگویی و ادعاهای بی‌سرانجام رنج می‌برند و اتفاقا قبل از انتخابات، وعده‌های زیادی در مورد شکستن‌ها، بازکردن‌ها و گشایش‌ها در مورد فضای مجازی، روابط بین‌الملل، مسائل اقتصادی، شعارهای مختلف برای مبارزه با فساد و..‌. می‌شنوند و بر اساس تجربه، مشاهده می‌کنند که نه تنها این وعده‌ها نادیده گرفته می‌شود بلکه در مواردی، حتی مواضعی در جهت عکس و مخالف آن هم اتخاذ می‌شود.

من بر اساس تجربیات و شناخت دیرینم از مسعود پزشکیان و همچنین همنشینی بیشتر با وی در این روزها، دریافته‌ام؛ که او دو جنبه شخصیتی بارز دارد.

اول آنکه در خصوص حقوق ملت، عدالت، پرهیز و مقابله با دروغ، روراستی با مردم و… هرچه می‌گوید بر همان گفته تا به آخر، استوار خواهد ماند. پزشکیان «خود خودش» است.

هر آنچه بیان می‌کند برگرفته از اعتقاد و باورش است. این واقعیت سبب شده است برخی فکر کنند پزشکیان در برابر تغییر مقاومت می‌کند، اما این قضاوتی نادرست است اشتباه می‌کنند .

سخنگوی دولت دوازدهم: پزشکیان ذاتا مصلح است و نیازی ندارد اصلاح‌طلبی خود را ثابت کند

واقعیت این است که پزشکیان نمی‌خواهد به بازیگر یا هنرپیشه‌ای سیاسی بدل شود. او می‌خواهد وعده‌ای بدهد که پای آن می‌ایستد و نفس ظهور چنین سیاستمداری در انتخابات یک تغییر در روش مبارزه سیاسی و انتخاباتی از «نقش بازی کردن » به « بازگشت به خویشتن » است.

پزشکیان ذاتا مصلح است و نیازی ندارد اصلاح‌طلبی خود را ثابت کند. دوم آنکه در برابر نظرات کارشناسی متواضع است و برای رسیدن به اهداف، منعطف نسبت به ضرورت‌ها و تغییرات با نگاه نخبگانی است.

او به عنوان یک دانش‌آموخته علوم پزشکی به تفکر علمی اعتقاد دارد و همین ویژگی باعث شده که توجه به رویکرد کارشناسی در حل مسائل کشور و تصمیم‌گیری و سیاستگذاری بر پایه آنها، یکی از ویژگی‌هایش باشد و در این مورد بی‌ادعا، خود را ملزم به توجه به نظرات کارشناسی می‌داند.

وقتی بر اساس دیدگاه کارشناسان و اجماع نظر خبرگان، تصمیم‌گیری شود، تغییراتی مثبت‌ و متناسب با شرایط، به خصوص در مباحث اقتصادی پدیدار می‌شود.

باور دارم این دو ویژگی‌های بارز پزشکیان می‌تواند سبب‌ساز تغییرات مثبت و سازنده مورد نظر جامعه شود.پزشکیانی که من می‌شناسم آغوشی باز و منعطف در برابر کارشناسان و صاحب‌نظران دارد و دولت او بر مبنای علم و خرد جمعی خواهد بود و این تجربه‌ای تازه برای سیاست‌ورزی در ایران است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا