آخرین خبرهااسلایدرتیتر اولخبر داغسیاسیفوریکافه تدبیرشرقملی

دیپلماتِ کوچه بن بست

دیپلمات کوچه بن بست

اختصاصی تدبیرشرق//  بدون هیچ دلیلی، نه به سعید جلیلی؛ این گزاره را مردم در قبال او به‌کار می‌برند اما نویسنده میخواهد دلایل محکمی را برای اینکه سعید جلیلی نباید رییس جمهور شود را بیان کند.

۱- ضد توسعه بودن وی و تفکراتی که دارد کشور را به انزوای سیاسی شدید خواهد برد و با توجه به اینکه در بهمن ماه انتخابات آمریکا و پیروزی احتمالی ترامپ را در پیش رو داریم باید از انتخاب رئیس جمهور رادیکال اجتناب نماییم.

۲- وی در زمان دولت روحانی معتقد بود دلیل مشکلات کشور تحریم ها نیست بلکه سومدیریت است ولی به وضوح شاهد آن بودیم که در هنگام زمامداری همفکرانش در دولت بعد، از مدیریت روزمره کشور هم عاجز بودند.

۳-سعید جلیلی رئیس گروه مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای ایران را نیز از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ برعهده داشت اما بدون کوچک‌ترین دست‌آورد. شش سال کشور را معطل نگه داشت بی‌آنکه وضعیت بد بین المللی ایران بهبود پیدا کند. متخصصین روابط بین الملل کشور، او را دیپلمات کوچه بن‌بست می‌نامند.

۴-روزنامه واشنتگن پست در یکی از این تحلیل‌های خود نوشت: «وی را فردی انعطاف‌ناپذیر و ایدئولوژیک معرفی نمود و علاقه‌مندی جلیلی را به رغم تحریم‌های فلج‌کنندهٔ غرب علیه ایران که فشار زیادی بر روی طبقه متوسط مردم داشته‌است، ایالات متحده آمریکا را کشوری در آستانه شکست جلوه دهد.»

۵- می‌گویند برای شناخت هرکس دوستان او را نگاه کن و این موضوع برا شناخت جلیلی عدله محکم است که افکاری افراطی دارد. سردار سعید قاسمی و مدیر کل اسبق ارشاد گیلان (رضا ثقتی) از دوستان نامبرده می‌باشند.

۶- نداشتن سابقه کار اجرایی که در ریاست جمهوری مفید باشد جز دبیر شورای امنیت ملی که آن را هم با کلاس معارف اشتباه گرفت.دوستانش نامبرده را شهید زنده نامگذاری کرده و او را اصلح ترین جایگزین شهید جمهور معرفی می‌کنند به عبارتی به یکدیگر نان پاس می‌دهند.

۷-مرجعش مصباح یزدی است و سخنرانش پناهیان. پوسترچسبانش امیرحسین ثابتی است و اقتصاددانش مسعود درخشان. چهره فرهنگی‌اش برادرش «وحید» است و خروجی «کارگروه‌های دولت سایه»اش، ساداتی‌نژاد، وزیرِ متهم به فساد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا