آخرین خبرهااستان ها

اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت مفاخر شهر رشت چیست؟

اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت مفاخر شهر رشت چیست؟
به گزارش تدبیرشرق، سیدحسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی شورا با اشاره لزوم نکوداشت فرهیختگان رشت گفت: در 9 اردیبهشت هزار و دویست و نود و هفت مردی در زرجوب رشت متولد شد که طی 48 سال عمر خود قریب سی جلد کتاب نوشت.فرهنگ لغت شش جلدی اش را با 7956 صفحه که دیگر تکرار نمیشود پدید آورد و آن کسی نیست جز دکتر محمد معین.

رضویان افزود: او پدر و مادر خود را در شش سالگی از دست داد و پدر بزرگش معین العلما که از روحانیون وارسته این شهر بود سرپرستی اش را عهده دار شد و در تربیتش کوشید.
عضو شورای شهر در ادامه گفت: این مرد رشتی، این مرد بزرگ امروز خانه اش دستخوش تخریب است.اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت مفاخر این شهر چیست؟

رئیس کمیسیون توسعه پایدار در انتها گفت:چه تعداد از این بزرگان آمده اند، صاحب اثر شده اند، رفته اند و میراث آنها طی این سالها تخریب شده و هیچ کس دم برنیاورده؟حداقل بزرگداشت معین و مفاخری چون او نصب تندیسی فاخر در میادین و معابر اصلی شهر است که در این باره از شهردار محترم انتظار اقدامی در خور شان دارم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا