آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

غلامعلی جعفرزاده : بذرپاش لحظه آخر سوار هلیکوپتر رئیس جمهور نمیشود و بعد از دو هفته با کتاب برنامه برای ثبت نام می آید!!

جفعرزاده: خدا رئیسی را دوست داشت که رفت و ندید چه مارهای افعی در آستینش پرورش می‌داده

غلامعلی جعفرزاده : بذرپاش لحظه آخر سوار هلیکوپتر رئیس جمهور نمیشود و بعد از دو هفته با کتاب برنامه برای ثبت نام می آید!!
به گزارش تدبیرشرق، نماینده سابق مجلس با تحلیل وضعیت ثبت نام کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری به اصلاحات نیوز می گوید: فکر می‌کنم آقای رئیسی را خدا دوست داشت که رفت و نماند تا ببیند چه مارهایی را در آستین خود پرورش می‌داد، مارهای افعی هم هستند، مگر می‌شود این همه از وزرای دولت کاندیدای ریاست جمهوری شوند؟ مردم می‌گویند مگر همین دو هفته پیش این اتفاق نیافتاد و در این مدت این افراد عزادار نبودند؟ که بشکن زنان برای ثبت نام آمدند؟

غلامعلی جعفرزاده کارشناس سیاسی و نماینده سابق مجلس در گفتگو با اصلاحات نیوز، با تحلیل وضعیت ثبت نام کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: فیلتر اولیه متاسفانه توسط نخبگان صورت نمی‌گیرد، مثلا کاری که فرانسه و آمریکا انجام می‌شود و همه شخصیت هایی که شرایط اولیه و عمومی را دارند،توسط نخبگان الک می‌شوند و بعد از آن مجدد تاییدهای دیگر و امضاهای لازم از نخبگان و برجستگان کشور را دریافت می کنند، اما در این جا ظاهرا ملاک فقط کت و شلوار است و هرکسی که کت و شلوار دارد می‌تواند کاندیدا شود.

او در ادامه می‌گوید: واقعا نمی‌دانم از این وضعیت خوشحال باشم یا گریه کنم، نمی‌توانیم بگوییم ظرفیت کشورمان آنقدر بالا است که همین الان ۸۰ تا رئیس جمهور داریم. از سوی دیگر اینکه ۸۰ نفر فکر می‌کنند که می‌توانند رئیس جمهور شوند هم گریه دارد، اینکه جایگاه ریاست جمهوری آنقدر تنزل پیدا کرده است که هرکسی به خودش اجازه می‌دهد که رئیس جمهور شود. واقعا وضعیت شبیه به یک جوک است، دو برادر از یک خانواده برای یک کرسی ثبت نام می‌کنند، از طرف دیگر کابینه دولت ۵ نفر از وزرا کاندیدا می‌شوند و این نشان می‌دهد که این کابینه بیشتر از همه دنبال تک دوره ای شدن رئیسی بود.

جعفرزاده با بیان اینکه شاید این کم و کاستی ها در دولت رئیسی توسط مدیران او تعمدی بوده است، گفت: فکر می‌کنم آقای رئیسی را خدا دوست داشت که رفت و نماند تا ببیند چه مارهایی را در آستین خود پرورش می‌داد، مارهای افعی هم هستند، مگر می‌شود این همه از وزرای دولت کاندیدای ریاست جمهوری شوند؟ مردم می‌گویند مگر همین دو هفته پیش این اتفاق نیافتاد و در این مدت این افراد عزادار نبودند؟ که بشکن زنان برای ثبت نام آمدند؟

جعفرزاده ادامه داد: برخی از همین افراد که ادعا داشتند، فارغ از اینکه چرا در ثانیه های آخر هلیکوپتر خود را عوض کرده و هنوز به این موضوع پاسخی نداده است، کتاب دولت چهاردهم را چاپ کرده است. اگر بگوییم یک شبه آن را چاپ کرده است که کتاب و برنامه نیست ، ولی وقتی می‌گویند این برنامه کامل و جامعی است یعنی چه؟ اینها در ذهن مردم سوال ایجاد می‌کند، مردم همینطوری هم نسبت به این سقوط ابهام و سوال داشتند و حالا اعضای کابینه شائبه ها نسبت به این سقوط را بیشتر می‌کنند.

جعفرزاده با بیان این نکته که باید احزاب را در کشور راه اندازی کنیم، گفت : باید احزاب با همدیگر رقابت کنند نه افراد. کسی که کاندیدا می‌شود باید یک حداقل رای را تضمین کند، نمی‌تواند فردی کاندیدا شود که حتی خانواده اش هم به او رای نمی‌دهند و نباید کاندیدا شود که برای نظام و کشور هزینه ایجاد کند و رای بسیار کمی داشته باشد. چطور کسی کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود آنوقت اندازه ۱۰ هزار رای هم ندارند! این کابینه در حق آقای رئیسی ظلم کرد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به ثبت نام قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قالیباف در یک هفته در دو قوه ثبت نام کرد! آن هم علی رغم تذکر رهبری. رهبری گفتند بزرگترین خسارت این است کسی وارد مجلس شود و بعد کت و شلواری برای قوه مجریه بدوزد. ایشان مگر همین هفته در مجلس قسم نخورد که پای این قوه می ایستم! چطور قسم خود را می‌شکند؟ خدا به رئیسی رحم کرد که این مارهای افعی که در آستین پرورش داده بود را ندید.

او ادامه داد: کتاب دولت چهاردهم را بذرپاش چاپ کرده است! شما سفارش چاپ بدهید حداقل دو ماه زمان می‌برد ! اتفاقا یکی از کسانی که به دنبال تک دوره ای شدن رئیسی و خوشحال از این حادثه بود، همین آقای بذرپاش است. بقیه اعضای کابینه، آقای صولت چطور به خودش اجازه داد با آن جنایت بزرگی که درباره حقوق بازنشستگان و تامین اجتماعی کرده، در انتخابات ثبت نام کند؟ آقای داوود منظور که اول سازمان مالیاتی و بعد هم سازمان برنامه و بودجه را خراب کرد، با چه رویی برای ثبت نام آمده؟ همین آقای قاضی زاده هاشمی جنایتی که در حق خانواده شهدا و ایثارگران کرد را صدام نکرد. کم کاری، کوتاهی و رها شدگی این خانواده از بزرگترین جنایت های قاضی زاده هاشمی بوده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این موضوع که مظلومیت شهدای خدمت باعث شد تا بخشی از مردم که قهر کرده بودند تصمیم بگیرند که در انتخابات شرکت کنند، گفت: شورای نگهبان اگر بخواهد با استراتژی های قبلی و رفتارهای قیم مابانه، در تصمیم گیری مردم دخالت کند، (این توفیقی که برای نظام ایجاد شده)، مانند یک بمب اتم برای مردم خسارت ایجاد خواهد کرد. اگر هم شورای نگهبان بخواهد رویه قبلی را داشته باشد، همان یک عده حداقلی می‌روند و رای می‌دهند و افرادی که کاری از دستشان بر نمی آید ،بالا می‌آیند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا