آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیتیتر اولفوریکافه تدبیرشرق

بی همگان به سر شود، بی تو به سر نمی‌شود

فوتبال ایران VAR لازم است


به گزارش اختصاصی تدبیرشرق، سال‌هاست خواست فوتبال‌دوستان راه‌اندازی VAR در فوتبال ایران است و هم‌اکنون به خواست ملی تبدیل گشته اما موانعی بر سر راه قرار دارد.

اولین و مهم‌ترین مانع، نبود زیرساخت است. زیرساخت لازم برای VAR عبارتند از: ۱- VOR يا همان Video Operation Room

۲- تجهیزات و ملزومات مورد نیاز

۳-داورهای آموزش دیده

 باید تمام وزرشگاه‌های تیم های لیگ برتری مجهز به VAR باشند تا عدالت رعایت شود اما به دلیل که کهولت سن ورزشگاه‌ها ، اجرای این مهم به سادگی مسیر نیست.

نقش شرکتِ توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که زیرمجموعه وزارت ورزش محسوب می‌شود بسیار مهم است اما نقش اصلی را بی شک فدراسیون فوتبال دارد.

فدارسیون فوتبالی که قرار بود بهار ۱۴۰۱ VAR را اجرائی کند ولیکن دست روزگار بر این بود عزیزی خادم از ریاست فدراسیون برکنار شود تا این پروژه مسکوت بماند.

بهانه فدراسیون همیشه دغدغه مالی بوده ولی می‌توان از محل جریمه‌های فدراسیون، بودجه به آن تخصیص داد و به آن مهم جامه عمل پوشاند.

از فصل آینده کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز ، اجرای سیستم کمک داور ویدیویی در تمام رقابت های خود اجباری کرده که خبری‌است میمون و مبارک زیرا فدراسیون موظف می‌شود حداقل در بازی های لیگ قهرمانان از آن استفاده شود و بستر آن برای دیگر ورزشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

فدراسیون فوتبال عراق در بیانیه‌ای اذعان داشت که از فصل آتی کمک داور ویدئویی در لیگ آن کشور به کار گرفته خواهد شد‌. بقیه لیگ های حاشیه خلیج فارس نیز مجهز به VAR اند و حالا نوبت ماست.

//مژگان مصدری

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا