آخرین خبرهااسلایدرسیاسیفوریملی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ثبت‌نام قطعی ۶ نفر برای داوطلبی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: ثبت‌نام قطعی ۶ نفر برای داوطلبی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام قطعی ۶ نفر برای داوطلبی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (امروز) خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح جمعه – ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ – در جریان دومین روز نام نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور از امکان ثبت‌نام ۶ نفر تا ساعت ۱۰ صبح امروز خبر داد و گفت: تاکنون آقایان محمدرضا صباغیان بافقی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرت‌علی حشمتیان، سعید جلیلی و علی اردشیر لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند.

وی همچنین با بیان اینکه «ثبت نام از ساعت ۸ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ نیز ادامه خواهد داشت» از کسانی که قصد داوطلبی نامزدی انتخابات را دارند خواست تا جهت جلوگیری از ازدحام و شلوغی ستاد انتخابات کشور در روزهای پایانی مهلت قانونی ثبت نام، از فرصت روز جمعه استفاده کنند.

امکان ثبت نام ایرانیان خارج از کشور توسط وکیل

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به امکان‌پذیر بودن ثبت‌نام از ایرانیان خارج از کشور برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: چنانچه ایرانیان خارج از کشور قصد دارند در این انتخابات نام نویسی کنند، می‌توانند وکیل خود را معرفی کنند و این وکیل با حضور در ستاد انتخابات کشور فرآیند ثبت‌نام را طی کند.

مراجعه ۳ خانم برای ثبت نام با وجود نقص مدرک

اسلامی با بیان اینکه «در نخستین روز مهلت ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ۳۳ نفر شامل ۲ خانم به ستاد ورودی داشتیم» از ۳۳ نفری که طی روز گذشته به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، تعداد ۵ نفر واجد شرایط بودند؛ امروز نیز تاکنون یک خانم جهت ثبت‌نام برای داوطلبی انتخابات به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد که به دلیل نقص مدرک، ثبت‌نام او انجام نشد.

وی عنوان کرد: امسال مردم خیلی خوب عمل کردند و شرایط ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری نیز به خوبی اطلاع رسانی شد و کسانی آمدند که دارای شرایط هستند. همچنین این فرصت فراهم است که اگر فردی آمد و قصد ثبت‌نام داشت اما ما در بررسی شرایط به این نتیجه رسیدیم که امکان ثبت نام از او را نداریم، فرد درخواستی برای رسیدگی شورای نگهبان ثبت کند.

با همه داوطلبان یکسان برخورد می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه با تاکید بر اینکه در ستاد انتخابات کشور با همه داوطلبان کاندیداتوری به صورت یکسان برخورد می‌شود، گفت: امسال این قاعده را داشتیم که همه داوطلبان از یک در وارد می‌شوند و در فرصت سخنرانی پشت تریبون نیز به یک اندازه و ۵ دقیقه فرصت دارند. همچنین هر داوطلب نمی‌تواند در طول فرآیند ثبت نام بیشتر از ۳ نفر را همراه با خود داشته باشد.

اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات نیز گفت: جدول زمانبندی انتخابات با هماهنگی و همفکری مجری و ناظر تهیه شده است؛ در صورت نیاز به تمدید، طرح موضوع خواهیم کرد.

وی در پایان به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند بررسی مدارک از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و عنوان کرد: به ترتیب مدارک مربوط به سن، مدرک تحصیلی، سوابق شغلی و در نهایت گواهی سوء پیشینه مراجعین را بررسی می‌کنیم و کل این فرآیند بیشتر از ۲ دقیقه به طول نمی‌انجامد؛ در صورتی که مدارک مراجعین کامل و آنها دارای ۴ شرط اولیه بودند، به سالن ثبت‌نام اصلی هدایت خواهند شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا