آخرین خبرهااستان هااسلایدر

وقتی نماینده رشت خود را رئیس جمهور می‌پندارد!

این احکام از آنجا عجیب است که چنین سمت‌هایی مختص ریاست جمهوری است و چیزی به نام معاون اول و معاون دبیرخانه مشاورین در سلسله مراتب نمایندگی دیده نشده است. حتی رئیس مجلس نیز چنین احکامی تاکنون نداشته است.

وقتی نماینده رشت خود را رئیس جمهور می‌پندارد!

به گزارش تدبیرشرق، مهدی فلاح نماینده رشت و خمام در مجلس دوازدهم طی احکام جداگانه‌ای رئیس دفتر، مشاور ارشد، معاون اول دفتر و همچنین معاون دبیرخانه مشاورین را منصوب کرد.

این احکام از آنجا عجیب است که چنین سمت‌هایی مختص ریاست جمهوری است و چیزی به نام معاون اول و معاون دبیرخانه مشاورین در سلسله مراتب نمایندگی دیده نشده است. حتی رئیس مجلس هم که رئیس قوه محسوب می‌شود چنین احکامی تاکنون نداشته است.

البته همین تشتت احکام صادره بیشتر از آن که کار را برای او راحت کند منجر به اختلاف افکنی بین نیروهای او می‌شود.

رشتکده نوشته؛ گفتنی است طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، « سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست و  مجلس نمی تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند.» برای نمایندگان مجلس دفاتری تهیه شده و می‌توانند رئیس دفتر و راننده داشته باشند و حقوق آن‌ها از طریق نماینده مجلس داده می‌شود و این گونه نیست که حقوق جدا به آن‌ها داده شود. ولی طوری که آقای نماینده برای آن‌ها حکم صادر کرده گویا دارای مقام و سمت خاصی هستند. این در حالی است که این افراد نهایتا می‌توانند با خود نماینده و برخی مراجعان در تماس باشند و نه مسئولین و مردم! از همین جهت ما افراد مورد نظر را بهتر است معرفی نکنیم.

البته ترکیب هیات عالی نماینده رشت و خمام نیز جالب است. رئیس دفتر وی اهل شهرستان لنگرود و معاون اول وی لاهیجانی است. مشاور ارشد هم متعلق به لاهیجان است. معاون دبیرخانه مشاورین هم تئاتری عنوان شده که هیچ سوابقی از وی در تئاتر دیده نمی‌شود. گویا آقای نماینده از افرادی خارج از حوزه انتخابیه رشت و خمام رای کسب کرده است که هیچ توجهی به آن‌ها ندارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا