آخرین خبرهااستان ها

رشد چشمگیر صادرات محصولات شیلات گیلان: ۴۰ میلیون دلار ارزآوری با عبور از 21 هزار تن

مدیرکل شیلات گیلان از صادرات ۴۰ میلیون دلاری محصولات شیلاتی این استان خبر داد.

مدیرکل شیلات گیلان از صادرات ۴۰ میلیون دلاری محصولات شیلاتی این استان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، کوروش خلیلی در گفت‌وگویی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۰ درصدی وزن و ۳۰ درصدی ارزش محصولات شیلات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ بیش از ۲۱ هزار تن انواع خوراک آبزیان و دیگر محصولات شیلاتی تازه و منجمد از استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد ارزش و وزن صادرات محصولات شیلاتی به صادرات انواع خوراک آبزیان از مبدا گیلان مربوط می‌شود، افزود: ارزش این میزان صادرات بیش از ۴۰ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات این محصولات عمدتا به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، ازبکستان و اتحادیه اروپا انجام شده، افزود: با سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت در حوزه آبزی پروری دریا پایه در سه محور کنار ساحلی، ساحلی و خارج از ساحل می توان این میزان صادرات را افزایش داد.

ایسنا نوشت؛ مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی رشد و تولید آبزیان در مقیاس زمین پایه و دریاپایه در شیلات این استان، تصریح کرد: سال گذشته مجموع تولیدات شیلاتی استان بیش از ۷۴ هزار تن انواع آبزیان بوده که ۸۵ درصد آن در حوزه آبزی پروری بود و بیشترین توسعه آبزی پروری هم در تولید ماهیان خاویاری با ۲۳۱۸ تن که بیش از ۴۰ درصد رشد به همراه داشته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا