آخرین خبرهایادداشت

تراژدی سقوط ملوان!

تراژدی سقوط ملوان

به گزارش تدبیرشرق، صاحب مقصودی نوشت؛ ملوان در فصلی که فوتبالی نتایج درخشانی گرفت و شگفتی ساز لیگ لقب گرفت، ممکن است بخاطر عدم دریافت مجوز ملی به لیگ دسته پایین تر سقوط کند.

هفته گذشته هیات بدوی مجوز باشگاهی پس از بررسی کلیه مستندات باشگاه‌ها و با توجه به گزارش‌های دپارتمان مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال، تصمیمات خود در زمینه باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا و مجوز ملی را اعلام کرد و طی آن در حالیکه حتی دو باشگاه فوتبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان و خاتون بم هم مجوز حرفه ای دریافت کرده اند اما پنج باشگاه لیگ برتری از جمله ملوان، حتی موفق به دریافت مجوز ملی هم نشدند.

به این ترتیب فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این باشگاه‌ها براي تعيين ” ميزان و نوع جرايم انضباطي ” مرتبط با مجوز، به كميته‌ي انضباطي فدراسيون ارجاع مي‌شوند.

طبق اساسنامه “میزان جرایم مالی” وابسته به سال و میزان آیتم‌هایی است که باشگاه های مذکور موفق به انجام آن برای دریافت مجوز حرفه‌ای نشده اند و احتمالاً بین 100 تا 500 میلیون تومان خواهد بود.

اما نکته مهم  در خصوص ” نوع جریمه ” هست که ممکن است فقط مالی نباشد؛ رسول باختر حقوقدان ورزشی در این خصوص، اظهار داشت: اگر باشگاهی در سه سال متوالی موفق به دریافت مجوز ملی نشود، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع می‌شود و یکی از تنبیهات می‌تواند سقوط به دسته پایین‌تر باشد؛ نکته مهمی که مورد غفلت باشگاه ها قرار گرفت و تا به امروز کسی بدان توجه نکرد.

البته آرش فهمیده مدیرعامل ملوان فروردین ماه امسال ضمن ابراز امیدواری به کسب سهمیه آسیایی؛ اولین سیگنال را در این خصوص مطرح کرد و گفت: با این استادیوم به ما مجوز نخواهند داد.

نگرانی ای که متاسفانه به حقیقت پیوست و ملوان با توجه به نقص مدارك بارگذاري شده نه تنها حائز شرايط دريافت مجوز حرفه ای نشد بلکه حائز شرايط دريافت مجوز ملي ايران نیز تشخيص داده نشد، ان هم در فصلی که به لحاظ فوتبالی عملکرد درخشانی داشته است، اما حالا مشخص شده که اگر این تیم سهمیه را هم می‌گرفت، نمیتوانست در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

این مهم حتی باعث شده شایعات خطرناکی بین هواداران زمزمه شود که عدم نتیجه گیری ملوانان در چند هفته اخیر را بی ربط به این مباحث نمی دانند، چراکه شاگردان مهدی تارتار تا همین چند هفته گذشته امید زیادی داشتند تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند اما به یکباره ورق برگشت.

ملوان از امکانات و زیرساخت‌های مناسبی استفاده نمی کند و همچنان مجبور است تمرینات خود را در زمین تمرین بی کیفیت حسن رود برگزار نماید آنها حتی از برپایی یک اردوی داخلی یا خارجی هم بی بهره بودند؛ فقدان امکانات باعث شد این باشگاه سال گذشته هم ساختار اداری مورد تأیید کمیته صدور مجوز ملی را کسب نکند و دلایلی که برای آن عنوان شد این بود که ملوانی‌ها نه هیئت مدیره ثبت شده و مشخص داشته و نه شخصی که دارای حق امضا باشد را دارند و همین موضوع باعث صادر نشدن مجوز حرفه‌ای این باشگاه شده است، امسال اما دلایل عمده آن تا این لحظه بر همگان پوشیده است.

چیزی که مشخص است این است که آنها نمی خاستند به سرنوشت نساجی دچار شوند تا در رقابتهای آسیایی بازی های خانگی شان را در ورزشگاهی دیگر برگزار کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا